Csökkent az amerikai kiskereskedelmi forgalom a múlt hónapban
Az Egyesült Államokban a lakossági fogyasztás generálja a gazdasági teljesítmény több mint kétharmadát, ezért a kiskereskedelmi forgalom alakulása fontos jelzőszám a növekedés megítéléséhez.
A kereskedelmi minisztérium szerdán közölte, miszerint a februári forgalom 0,4%-kal esett vissza januárhoz képest, amikor még 3,2% – 2021 márciusa óta a legnagyobb – növekedést jegyeztek fel, holott a szakértők arra számítottak, hogy kisebb, 0,3%-os forgalomcsökkenés lesz.
Az autóeladás nélküli kiskereskedelmi forgalom 0,1%-kal csökkent a múlt hónapban a januári 2,4%-os emelkedés után, bár az autók és üzemanyagok nélkül számított adat nem változott januárhoz képest, amikor 2,8% volt.
A bútorüzletekben 2,5%-kal, az éttermekben 2,2%-kal, a ruházati boltokban pedig 0,8%-kal csökkent az értékesítés, miközben az elektronikai és háztartásigép-üzletekben 0,3%-kal, az élelmiszerboltokban 0,5%-kal, az áruházakban 0,5%-kal nőtt az eladás.
Éves alapon az amerikai kiskereskedelmi forgalom 1,73%-kal csökkent a januári 1,76% növekedés után, tavaly pedig 9,2%-kal bővült ugyanez 2021-hez képest – derül ki a Portfolio beszámolójából.
Emellett fontos tudni, hogy az Egyesült Államokban a lakossági fogyasztás generálja a gazdasági teljesítmény több mint kétharmadát, ezért a kiskereskedelmi forgalom alakulása fontos jelzőszám a növekedés megítéléséhez.