Káoszos vezetés, egymással párhuzamosan dolgozó csapatok, irreális elvárások, megvalósíthatatlan elképzelések, döntésképtelenség – lapértesülés szerint többek között ezek miatt maradt el eddig a magyar nyitás.
Emellett az év elejétől kibővített tartalommal jelenik meg a cég akciós újsága.
Az élelmiszerárak növekedésével a bolti lopások száma is megemelkedett Magyarországon, ám nem csak az élelmiszerek kelendőek a tolvajok számára, más termékekre is fáj a foguk.
Neubauer Katalin szerint decemberben már élénkült itthon a kiskereskedelmi forgalom, ehhez azonban a boltokban megjelenő intenzív akciózás is hozzájárult.
A gyengébb októberi és novemberi hónap után úgy tűnik, az év végére készültek a vásárlók.
Nobilis Márton szerint nem zárult, hanem nőtt az olló a kiskereskedelmi árak és az ipari termelői árak (vagyis átadási árak) között. Úgy látja, növekedett az importtermékek aránya a boltokban, a téren szerinte a kiskereskedelemnek önmérsékletet kellene tanúsítania.
Eladókra, szakeladókra, pénztárosokra és árufeltöltőkre is szükség van.
Egy pszichológus szerint ez ösztönös cselekedet, a célja pedig a biztonságérzet fokozása.
Egyes információk szerint ebben a kérdésben egységes a kormánytagok véleménye, bár a részleteket illetően ez már annyira nem mondható el.
A termékek új dizájnnal készülő, egységes arculatú csomagolást kapnak, ám a receptúra és a beltartalom nem fog változni.
Az Egyesült Államokban a lakossági fogyasztás generálja a gazdasági teljesítmény több mint kétharmadát, ezért a kiskereskedelmi forgalom alakulása fontos jelzőszám a növekedés megítéléséhez.