Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Lezárult egy korszak a kiskereskedelemben, kezdetét vette az árháború

Néhány héten belül kiderül, mely stratégia bizonyul a legsikeresebbnek, illetve mely kiskereskedelmi láncnak sikerül a többiek fölé kerekednie.

...svg content...Fotó: Unsplash
Belföld
Author image

Koós Alexandra

Szerkesztő

Korábban beszámoltunk róla, hogy az Aldi után a Lidl is csökkentette a kínálatában található, legnépszerűbb vaják árát, majd a CBA és a Penny is hasonló döntésre jutott, bár a nagy áruházláncok (Tesco, Spar) eddig látványosan elhajoltak a helyzet elől.

Ám ez nem jelenti azt, hogy ők nem fognak reagálni a kiskereskedelemben zajló folyamatokra, ami az élelmiszerboltok bevételeit nem, de a profitvárakozásait már jócskán veszélyezteti, s inkább más módon szállnak be az árversenybe (pl. árgarancia stratégia). Soron kívül Gulyás Gergely Magyar Péterről: „Időben szóltam, hogy elmebeteg”

A diszkont-áruházláncok árcsökkentése kapcsán néhány piaci forrás azt mondta, igazából egy ügyes marketingfogásról van szó, semmi többről, tehát nem ez fog véget vetni az inflációnak – számolt be a Világgazdaság.

Ám az is biztos, hogy a boltok immár kénytelenek lejjebb vinni az árakat, ha nem akarnak pórul járni, illetve az is tény, hogy a kiskereskedelemben lezárult egy korszak, amikor az Aldi egy 1,5-2 éves drágulási ciklust követően árcsökkentést hirdetett meg.

Néhány héten belül kiderül, mely stratégia bizonyul a legsikeresebbnek, illetve mely kiskereskedelmi láncnak sikerül a többiek fölé kerekednie, ami javarészt azon múlik, hogy hol kapnak több kedvezményt a fogyasztók.