Lezárult egy korszak a kiskereskedelemben, kezdetét vette az árháború
Néhány héten belül kiderül, mely stratégia bizonyul a legsikeresebbnek, illetve mely kiskereskedelmi láncnak sikerül a többiek fölé kerekednie.
Korábban beszámoltunk róla, hogy az Aldi után a Lidl is csökkentette a kínálatában található, legnépszerűbb vaják árát, majd a CBA és a Penny is hasonló döntésre jutott, bár a nagy áruházláncok (Tesco, Spar) eddig látványosan elhajoltak a helyzet elől.
Ám ez nem jelenti azt, hogy ők nem fognak reagálni a kiskereskedelemben zajló folyamatokra, ami az élelmiszerboltok bevételeit nem, de a profitvárakozásait már jócskán veszélyezteti, s inkább más módon szállnak be az árversenybe (pl. árgarancia stratégia).
A diszkont-áruházláncok árcsökkentése kapcsán néhány piaci forrás azt mondta, igazából egy ügyes marketingfogásról van szó, semmi többről, tehát nem ez fog véget vetni az inflációnak – számolt be a Világgazdaság.
Ám az is biztos, hogy a boltok immár kénytelenek lejjebb vinni az árakat, ha nem akarnak pórul járni, illetve az is tény, hogy a kiskereskedelemben lezárult egy korszak, amikor az Aldi egy 1,5-2 éves drágulási ciklust követően árcsökkentést hirdetett meg.
Néhány héten belül kiderül, mely stratégia bizonyul a legsikeresebbnek, illetve mely kiskereskedelmi láncnak sikerül a többiek fölé kerekednie, ami javarészt azon múlik, hogy hol kapnak több kedvezményt a fogyasztók.