Bejött az áremelés a Pepsinek, a vásárlóknak viszont már kevésbé
Az utolsó negyedéves eredmények felülmúlták a várakozásokat az óriásvállalatnál.
Az elemzői várakozásoktól jobban teljesített a Pepsi 2022 utolsó negyedévében, a legutóbbi jelentések következtében a vállalat részvényei 1%-os növekedést értek el a tőzsdei kereskedelemben.
A Pepsi a negyedik negyedévről 518 millió dolláros, azaz részvényenként 37 centes nettó nyereséget jelentett. Ami visszaesés az egy évvel korábban az utolsó negyedévben tapasztalt 1,32 milliárd dollárral és részvényenkénti 95 centtel szemben.
Összességében azonban így is erősebben sikerült a tavalyi év, 28 milliárd dolláros bevételt könyveltek el ugyanis a várt 26,84 milliárd dollárral szemben, mely mögött az áremelések állnak.
Ám hiába növekedett nettó 10,9%-kal az árbevétel, a Pepsi termékeinek népszerűsége 2%-kal csökkent világszerte, ami a fogyasztói keresletcsökkenés miatt következett be, mely szintén az árnövekedés számlájára írható – számolt be róla a CNBC.
A Pepsi 2023-ban 6%-os bevételnövekedést és 8%-os növekedést prognosztizál, mindemellett a tőzsdén 7,3%-os részvényenkénti nyereségnövekedést vár a vállalat.