A brit Eurostar vonatok üres ülőhelyekkel kénytelenek közlekedni a Brexit miatt
Az Eurostar London, Párizs és Brüsszel közötti járatain a 900 ülőhelyből 350 üres a Brexit utáni útlevélszabályok miatt.
A Guardian jelentése szerint a csúcsidőben közlekedő Eurostar-járatok minden egyes nap több száz üres ülőhellyel kénytelenek közlekedni a Csatorna-alagúton, mivel a hatóságok képtelenek ilyen gyorsan feldolgozni az útleveleket.
Az Eurostar vezetőségének közlése szerint a London, Párizs és Brüsszel közötti első járatokon a 900 ülőhelyből 350 üresen állt, annak ellenére, hogy elmondásuk alapján a nemzetközi utazás legzöldebb formája iránt „óriási a kereslet”.
A Brexit óta a brit útleveleket külön le kell pecsételni, most pedig azt javasolják az utasoknak, hogy a járatok indulása előtt 90 perccel érkezzenek meg a helyszínre, noha az állomásokon kialakult tömeg miatt még mindig lehetetlennek tűnő feladat az összes útlevél feldolgozása.
Gwendoline Cazenave vezérigazgató rámutatott, először a koronavírus-járvány tépázta meg a szektort, mivel a nemzetközi utazást szinte mindenhol korlátozták, ami miatt drasztikusan csökkentették a határőrök létszámát is a pályaudvarokon, majd a Brexit hatályba lépésével bekerült a kötelező gyakorlatba az útlevelek lepecsételése.
A vezérigazgató saját példáján keresztül mutatta be, hogy mennyire rossz a helyzet: megosztotta, hogy még őt is megállítják, annak ellenére, hogy egyrészt ismerik, másrészt pedig munkavállalási engedéllyel is rendelkezik. Elmondása szerint a Brexit óta 30 százalékkal több időt vesz igénybe, hogy egy utas felszállhasson egy nemzetközi vonatra.