Enyhítenek a szabályokon Kínában, újra fellendülhet a videójáték-piac
Miután a kormány egy átfogó szigorítást vezetett be a kínai videójáték-iparban, jelentősen visszaesett a piac, ám most enyhíthetnek a szabályokon.
Miután 2021-ben a kínai kormány jóformán tönkretette a valaha virágzó iparágat szigorú korlátozásaival, a Tencent és a NetEase piaci értékének mintegy felét elvesztette, ezzel jelentősen zsugorítva a világ egykor legnagyobb játékpiacát.
A CNA jelentése szerint a Tencent és a NetEase részvényei azonban hétfőn emelkedésnek indultak, miután a kínai szabályozó hatóság kiadta az idei első játékengedélyeket, ami azt jelzi, hogy fokozatosan megszűnik a szigorú korlátozás.
Elemzők szerint Kína idén 800-900 játékot hagyhat jóvá, ezzel pedig felülmúlnák a 2022-ben kiadott 512 és a 2021-ben kiadott 755 címet. Fontos megjegyezni, hogy 2021 augusztusa és 2022 márciusa között egyetlen címet sem engedélyeztek.
A JP Morgan elemzői egy szerdán közzétett jelentésükben jelezték, meglátásuk szerint az engedélyek a kínai játékipar számára kedvezőbb szabályozási környezetet jeleznek, kiemelve, hogy pozitívabbak az online játékpiac általános növekedését illetően a kínai újév idején, ami a kínai online játékpiac hagyományosan erős szezonja.
A kínai kormány által korábban bevezetett szigorítás célja, hogy megfékezzék a fiatalok játékfüggőségét, s eltüntessék a kormány által nem elfogadott tartalmakat. A kormány arra kérte az érintett cégeket, hogy töröljék az erőszakos, a gazdagságot bemutató, illetve a hírességeket népszerűsítő tartalmakat.