Kevesebb mint egy éven belül harmadszor emeli az árakat a japán McDonald’s
Ez az étlapokon szereplő termékek mintegy 80%-át érinti, s a döntés az árfolyam-ingadozás, valamint az alapanyag-, munkaerő-, szállítási és energiaköltségek megugrása miatt született meg.
A McDonald’s Holding Company Japan pénteken jelentette be, miszerint január 16-tól újabb áremelést hajtanak végre az éttermeikben, ami kevesebb mint egy éven belül már a harmadik alkalom.
Állításuk szerint mindez az étlapokon szereplő termékek mintegy 80%-át érinti, s a döntés az árfolyam-ingadozás, valamint az alapanyag-, munkaerő-, szállítási és energiaköltségek megugrása miatt született meg.
Legutóbb tavaly márciusban és szeptemberben emelték az árakat, az ismételt drágulásra pedig akkor kerül sor, amikor Japán az elszálló inflációval és a jen árfolyamának változásaival küzd, amelynek következtében az importált alapanyagok ára is megnőtt.
Így egy sajtburger ára 200 jenre (1,49 dollár) emelkedik az egy évvel ezelőtti 140 jenről, a Big Mac ára pedig 450 jenre (3,4 dollár) változik a korábbi 410 jenről – derül ki a Channel News Asia beszámolójából.
A Teikoku Databank piackutató cég csütörtökön arról tett jelentést, miszerint a japán fogyasztóknak több mint 4 ezer élelmiszer árnövekedésével kell számolniuk a jövő hónaptól, ami vélhetően a tavaly októberi áremelési hullámnál is nagyobb lesz.