Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

ÉLŐ

Clouds
Budapest 21
Dollár
355,71 Ft
Euró
386,98 Ft
Font
451,92 Ft
Bitcoin
67,438 $

Kevesebb mint egy éven belül harmadszor emeli az árakat a japán McDonald’s

Ez az étlapokon szereplő termékek mintegy 80%-át érinti, s a döntés az árfolyam-ingadozás, valamint az alapanyag-, munkaerő-, szállítási és energiaköltségek megugrása miatt született meg.

...svg content...Fotó: Unsplash
Ázsia

Koós Alexandra

Szerkesztő

A McDonald’s Holding Company Japan pénteken jelentette be, miszerint január 16-tól újabb áremelést hajtanak végre az éttermeikben, ami kevesebb mint egy éven belül már a harmadik alkalom.

Állításuk szerint mindez az étlapokon szereplő termékek mintegy 80%-át érinti, s a döntés az árfolyam-ingadozás, valamint az alapanyag-, munkaerő-, szállítási és energiaköltségek megugrása miatt született meg. Soron kívül Záporok és zivatarok várhatók pünkösdhétfőn, néhol még jégeső is lehet

Legutóbb tavaly márciusban és szeptemberben emelték az árakat, az ismételt drágulásra pedig akkor kerül sor, amikor Japán az elszálló inflációval és a jen árfolyamának változásaival küzd, amelynek következtében az importált alapanyagok ára is megnőtt.

Így egy sajtburger ára 200 jenre (1,49 dollár) emelkedik az egy évvel ezelőtti 140 jenről, a Big Mac ára pedig 450 jenre (3,4 dollár) változik a korábbi 410 jenről – derül ki a Channel News Asia beszámolójából.

A Teikoku Databank piackutató cég csütörtökön arról tett jelentést, miszerint a japán fogyasztóknak több mint 4 ezer élelmiszer árnövekedésével kell számolniuk a jövő hónaptól, ami vélhetően a tavaly októberi áremelési hullámnál is nagyobb lesz.