Okostelefon-piac: kevesebb mobil fogyott, de drágábban keltek el
A készülékek átlagos eladási ára 10 százalékkal nőtt (köszönhetően a prémium kategóriás okostelefonoknak), így az összbevételt nézve csak 3 százalék mínuszról van szó.
A Counterpoint Research legfrissebb kutatásának adataiból kiderül, miszerint az okostelefonok piaca nem teljesített túl jól a harmadik negyedévben, ugyanis éves összevetésben 12 százalékkal kevesebb fogyott belőlük.
Ám ez nem egyenlő azzal, hogy a gyártók nagyon pórul jártak volna, hiszen a készülékek átlagos eladási ára 10 százalékkal nőtt (köszönhetően a prémium kategóriás mobiloknak), így az összbevétel valamivel több mint 100 milliárd dollárra csökkent, ami 3 százalék mínuszt jelent.
Az átlagos eladási ár emelkedésében az 5G-kompatibilis mobilok játszottak kulcsszerepet, s a harmadik negyedévben eladott telefonok közül 46% támogatta a technológiát. Ez rekordmagas arányt jelent, ráadásul az 5G-s mobilok átlagos eladási ára ötszöröse volt a 4G-s készülékek átlagos eladási árának.
Az Apple vitte a prímet
Az Origo szerint az Apple teljesített a legjobban a gyártók közül, mivel éves összehasonlításban 10%-kal nőtt az okostelefonokból származó bevétele, miközben 7%-kal emelkedett az iPhone-ok átlagos eladási ára.
Ez elsősorban az iPhone 13 és 14 széria Pro modelljeinek köszönhető, amelyek a legkeresettebbek voltak, így a harmadik negyedévben a mobilok eladásából származó globális bevétel 42%-a landolt a vállalatnál, ami jelentős növekedés a tavalyi 37,1%-hoz képest.
Az androidos gyártók viszont némiképp gyengébben teljesítettek: a bevételmegoszlás tekintetében a Samsung nagyjából tartotta az egy évvel ezelőtti piaci részesedését, a Xiaomi pedig egy picit nőni tudott, míg az Oppo/OnePlus és a Vivo márkák érdemben veszítettek a részükből.