Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

A világ egyik legzsúfoltabb városában megnyitották az első metróvonalat

A bangladesi kormány azt reméli a mérföldkőnek számító beruházástól, hogy ez majd segít enyhíteni a világ egyik legzsúfoltabb városának forgalmát.

...svg content...Fotó: MTI/AP/Bangladesi miniszterelnök iroda/ABM Aktaruzzaman
Ázsia
Author image

Borbély Fanni

Szerkesztő

A CNN jelentése szerint Banglades szerdán elindította első metróvonalát a fővárosban, Dakkában: a javarészt japán finanszírozású, 6-os vonal névre keresztelt metróvonalat Sheikh Hasina miniszterelnök avatta fel ünnepélyes keretek között, s mérföldkőnek nevezte az új közlekedési formát.

Számunkra meglepő lehet, de a bangladesi fővárosban frissen nyitott metróvonal szerelvényei közül lesznek olyanok, melyek kifejezetten nők számára lesznek fenntartva. A miniszterelnök a felavatás során tartott beszédében kiemelte, a metró jelentősen csökkenteni fogja a forgalmi dugókat a városban. Soron kívül Kiderült, hány Tisza Párt-szavazó ragaszkodik Magyar Péterhez

A több mint 20 kilométer hosszúságú metróvonal összesen 16 állomáson áll majd meg, noha egyelőre csak Dakka északi zónáját köti össze a kormányhivatalokkal és kórházakkal; s majd csak később bővül hogy átvágjon a városon a déli Motijheel pénzügyi negyedig.

Dakka, a főváros Balnglades legnagyobb városa, ám a napi közlekedés a helyiek idegeire megy, mivel rendre tömött kocsisorokat látni az utakon, ami érthető módon komoly bosszúságot okoz a több mint 20 millió helyi lakosnak. A WHO adatai pedig alátámasztják, hogy épp itt volt az ideje, hogy a tömegközlekedés felé tereljék a lakosságot.

Adataik szerint ugyanis éves szinten több mint 3000 ember hal meg autóbalesetben az országban. Szakértők rendszeresen hangoztatják, hogy Dakka infrastruktúrája egy ideje már képtelen lépést tartani a lakossággal, e problémát pedig csak tovább súlyosbítja, hogy az ország túlzottan függ az autóktól, a mostani metróvonal átadásáig pedig szinte nem létezett tömegközlekedés.