Belenyúl a Twitter a keresési találatokba, hogy visszaszorítsa a koronavírussal kapcsolatos álhíreket
Egyre több összeesküvés elmélet lát napvilágot a koronavírussal kapcsolatban, ezért a Twitter úgy érezte, ideje, hogy tiszta vizet öntsenek a pohárba.
A Kínából induló, ám mára már egyre több országban jelen lévő vírusfertőzés kapcsán többen vad találgatásokba kezdtek az utóbbi időben, sőt, olyanok is akadtak, akik szerint a vírusnak köze van a Corona márkájú sörhöz, ezért a Twitter vezetősége arra az elhatározásra jutott, hogy módosítják a keresési eredményeket annak érdekében, hogy a felhasználók megbízható információkhoz jussanak.
„Egy dedikált keresési megoldást használunk a #koronavírus keresőkifejezéssel kapcsolatban, hogy a felhasználók megbízható forrásokból tájékozódjanak a legfrissebb fejleményekről”, írta a Twitter.
A vállalat 14 országban kötött partneri megállapodást megbízható hírszolgáltatókkal, köztük az Egyesült Államokban, Ausztráliában és Japánban is, ám jelezték, hogy amennyiben erre felhasználói igény mutatkozik, az együttműködéseket más országokra is kiterjesztik.
Mint írták, egyelőre nincs szó arról, hogy tömegével terjednének a vírussal kapcsolatos álhírek, ám mivel az utóbbi négy hétben 15 millió tweet született a témával kapcsolatban, fontosnak érezték, hogy még a probléma széles körben történő elterjedése előtt felhúzzanak egy védőhálót a felhasználóknak.