Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Jól járnak a katari stadionok, rengeteg pénzt költenek a szurkolók

Úgy tűnik, hogy a katari vb kapcsán megjelent negatív hírek sem vették el a fogyasztók kedvét attól, hogy vásárolgassanak, amit az adatok is alátámasztanak.

...svg content...Fotó: Szurkolók érkeznek a Loszaíl Stadionhoz a katari labdarúgó-világbajnokság döntőjében játszott Argentína-Franciaország mérkőzés előtt, 2022. december 18-án. MTI/EPA/Nusad Szekkajil
Közel-Kelet
Author image

Koós Alexandra

Szerkesztő

A Visa nemrégiben közzétette a kártyáira vonatkozó költési adatokat, amelyek a katari világbajnokság összes hivatalos helyszínére vonatkoznak, emellett a november 20-i nyitómeccstől a csoportkör utolsó mérkőzéseinek befejezéséig, azaz december 2-ig terjednek.

Ez alapján kiderült, hogy az emberek a legkevésbé sem sajnálják a pénzt, ugyanis a fogyasztók majdnem annyit (89%) költöttek a 2022-es vb-n, mint a teljes 2018-as világbajnokságon, ám a 2014-es torna esetében ez már megtörtént, 192%-kal meghaladva azt. Soron kívül Nagyar Márton a romániai életszínvonalról: „A románok sehol nincsenek hozzánk képest”

A fizetések 88%-a érintésmentesen történt, az átlagos költés pedig a 974-es stadionban volt a legmagasabb, mégpedig 25 dollárral, ahol nagyjából 15 dollárért lehetett ételt és italt venni, emellett átlagosan 80 dollár ment el különféle árucikkek vásárlására.

A legtöbb fizetési tranzakcióra a Lusail Stadionban került sor, a stadionokon belüli vásárlások átlagos összege pedig 23 dollár volt, míg a három legfontosabb költési kategória az árucikkek (47%), az ételek és italok (36%), valamint a FIFA-jegyek (11%) voltak – írta a The Fintech Times.

Dr. Saeeda Jaffar, a Visa Öböl-menti együttműködési tanácsának menedzsere szerint a vállalat minden eddiginél több fizetési terminált tett elérhetővé a hivatalos helyszíneken, emellett néhány innovatív módszert (pl. arcfelismerésen alapuló fizetés jóváhagyás) is teszteltek Katar-szerte, hogy a szurkolók minél egyszerűbben tudjanak vásárolni.