Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Enyhülőben a túlfogyasztás, a fuvarozóknak viszont még van min aggódniuk

Az árstop eltörlése a pánikvásárlást megoldotta, az ellátás azonban még korántsem zavartalan.

...svg content...Fotó: Twenty20
Belföld

Bense Róbert

Szerkesztő

A HVG egy piaci forrására hivatkozva számolt be arról, hogy a két ünnep között már az ország összes pontjára juthat üzemanyag, ami Hernádi Zsolt, a Mol elnök-vezérigazgatójának múlt heti prognózisát erősíti meg.

Az üzemanyag-árstop december 6-ai Kormányinfón bejelentett kivezetése kapcsán ugyanis elmondta, hogy várhatóan több hétig tarthat majd, míg az ellátási problémák valamelyest normalizálódnak. Soron kívül Orbán Viktor mélységesen elítéli Magyar Péter szavait

Ehhez alapvetően három feltételnek kell teljesülnie, az egyik az import visszaépítése, a másik pedig a százhalombattai finomító teljes működőképességének visszaállítása – ezek szintén heteket vehetnek igénybe. A harmadik az orosz olaj zökkenőmentes szállítása, ennek kapcsán már kiszolgáltatottabb helyzetben van az ország.

A tankolási limit továbbra is érvényben van

Ami ugyanakkor további problémákat okozhat a következő hetekben, az leginkább a fuvarozókat érinti, a 100 literes tankolási limitet ugyanis nem oldották fel az árstop rendeletének eltörlésével. Ez pedig extra terhet jelent az ágazat számára, ugyanis a sofőröknek gyakorlatilag még most is „vadászniuk” kell az üzemanyagra.

Mint azt Árvay Tivadar, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének kommunikációs menedzsere elmondta, a Mol a korlátozással annyit ért el, hogy a fuvarozók rengeteg „felesleges kört” futnak, ami így a kapacitások kihasználatlanságát erősíti, illetve a sofőrök vezetési idejéből vesz el.

Árvay hozzátette, hogy a teherautók, kamionok tankja átlagosan 1000-1500 literes, így a 100 literes limit egy kútfejnél értelemszerűen nem elegendő ahhoz, hogy egy belföldi fuvarozó ellássa a napi feladatait. Ez az ünnepi csúcsidőszakban még komolyabb problémát jelenthet, hiszen a szállítási idők növekedhetnek, a megrendelési teljesítések pedig csúszhatnak.