Dühítő hiányosságok lehettek az indiai repülőtéren, amik most halálos áldozatokat követelhettek
Egyre több információ derül ki arról a bizonyos repülőtérről, ahol eddig 20-an vesztették életüket a szörnyű balesetben, köztük a két pilótával.
Egyre több információ derül ki arról a bizonyos repülőtérről, ahol eddig 20-an vesztették életüket a szörnyű balesetben, köztük a két pilótával.
Eddig 20 áldozatról tudni az Air India gépén, mely leszállás közben tört ketté, miután túlcsúszott a futópályán. A kapitány két alkalommal is megpróbálta letenni a Boeing 737-est, rajta a 184 utasával a szélsőséges időjárási körülmények között.
A második próbálkozás először sikeresnek tűnt, de miután nem tudtak megállni időben, elkerülhetetlen volt a katasztrófa. A Karnátaka állambeli Mangalore névre keresztelt repülőtéren 2010-ben volt egy hasonló baleset az Air India Express Boeing 737-800-as gépével.
Akkor 166 utas tartózkodott a fedélzeten, és a tragédiát mindössze 8-an élték túl. A gép a völgyben állt meg, mielőtt az lángba borult volna. A többségnek esélye sem volt a túlélésre, és szörnyű halált haltak.
A Repülésbiztonsági Tanácsadó Testület (CASAC) vörös jelzést adott az ügyben érintett Karipur repülőtérnek, amit sokan csak Calicut repülőtérnek hívnak. Ranganathan kapitány, aki a CASAC tagja, figyelmeztette a repülőteret, hogy a kifutópálya egyik végén nincs meg a minimális RESA, vagyis a kifutópálya végbiztonsági terület, míg a másik oldalán ez egyáltalán nem volt ott. A hírről a Sputniknews is beszámolt.
Ez már önmagában egy súlyos hiányosság, és a kapitány azt mondta, erről figyelmeztetést kellett volna kiadniuk az illetékeseknek, mert ez bármikor tragédiához vezethet, különösen, ha az időjárási körülmények nem ideálisak.
A pilótát figyelmeztették, hogy odakint különösen nedvesek a körülmények. Pontosan 1 évvel ezelőtti a nemzeti légiközlekedési szabályozó hatóság, a Polgári Repülési Főigazgatóság (DGCA) egy ellenőrzést követően figyelmeztetést adott Calicutnak arról, hogy a kifutópályán megfigyelhető a lerakódott gumiréteg, ami csökkentheti a súrlódást, mely a repülőgépek nem biztonságos leszállásához vezet, különösen heves esőzések esetén.
Ez pedig arra ad következtetni, hogy a repülőtér vezetősége nem tartotta megfelelően karban a repülőteret, megszegvén ezzel a követelményeket, noha erre a DGCA is felhívta a figyelmüket. A vizsgáló iroda szakemberei, legfontosabb tisztviselőinek nyomozócsoportja várhatóan ma érkezik meg Calicutba, hogy megkezdje a helyszíni vizsgálatokat.
Ne hagyd ki: