A Mol szerint ez az oka az üzemanyaghiánynak
A Mol szerint az egész régióban növekszik az ellátásbiztonsági kockázat, további probléma az importkészletek hiánya.
A kormány a napokban kiemelte, ahhoz, hogy az ársapkás üzemanyagokat január 1. után is fenntarthassák a jelenlegi formájukban, több fontos feltételnek is teljesülnie kell, máskülönben módosításokra lehet szükség.
Ebből az egyik a kőolaj zavartalan utánpótlása Oroszországból, a másik pedig a Mol százhalombattai finomítójának teljes kapacitású üzemeltetése – utóbbi esetében a nyár közepe óta karbantartások, hibafeltárások- és elhárítások zajlanak.
A Dunai Finomítóban továbbra is folyamatosan zajló karbantartási munkálatok miatt a kapacitás jelenleg is csupán 50-55 százalékos. A Mol mindazonáltal igyekszik megnyugtatni a piacot, hogy a napokban egyre inkább tapasztalható ellátási problémák csupán átmenetiek.
„Folyamatosan optimalizáljuk a készleteinket, és átmeneti korlátozásokat vezetünk be, hogy az ország minden pontjára tudjunk a működéshez elegendő üzemanyagot szállítani. Ezen a héten részleges termékhiány a hálózatunk 25 százalékában jelentkezett, de töltőállomásaink üzemelnek, a tankerautóink pedig folyamatosan úton vannak” – közölték.
A Mol szerint a most tapasztalható üzemanyaghiány legfőbb oka, hogy a magyar piac importhiánnyal küzd, a hazai üzemanyagkészlet 30%-a ugyanis külföldről érkezik, az ellátás ezen része azonban mostanra szinte teljesen megszűnt – írja az Infostart.