Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Ezért éri meg a cégeknek már ősszel reklámozni a karácsonyi kínálatot

A szakember szerint az óvatosság fogja jellemezni az idei ünnepeket, mégsem gondolná, hogy az emberek sokkal kevesebbet fognak költeni a népszerűsítésre, vagy az ajándékokra.

...svg content...Fotó: Unsplash
Európa
Author image

Koós Alexandra

Szerkesztő

Mostanra már megszokottá vált, hogy a halloweeni dekorációk és nyalánkságok mellett a karácsonyi manók, rénszarvasok és angyalkák is megjelennek évről érvre, mintha a két ünnep szinte kéz a kézben járna, pedig jó néhány hét választja el őket egymástól a naptárban.

Ennek kapcsán B. Szabó Zsolt marketingszakember is elmondott néhány dolgot, aki úgy véli, több oka is van annak, hogy a romániai üzletek már idő előtt elkezdik az ünnepekre való készülődést. Soron kívül Gulyás Gergely Magyar Péterről: „Időben szóltam, hogy elmebeteg”

„Az egyik az őrült marketingzaj, amiből mindenki ki szeretné dugni picit a fejét. Ha egy cég nem elég kreatív ahhoz, hogy láthatóvá váljon, akkor elkezdi a karácsonyi ajánlatait már augusztusban kommunikálni” – magyarázta.

Bár sokan idegesítőnek találják ezt a módszert, mégis hatékony, ugyanis a vásárlók emiatt azt érzik, hogy időben gondoskodni tudnak a karácsonyi ajándékokról, és az illető cég partner ebben – számolt be a Maszol.

A vásárlók az ünnepet várják, a vállalatok az üzletet

A másik oka ennek, hogy a cégek általában igyekeznek mielőbb beszerezni a karácsonyi kínálatot, s ezt jelezni is szeretnék, hogy bizony van miből válogatni. Ennek kapcsán a vásárlók az ünnepet várják, a vállalatok pedig az üzletet, s bár mindkét fél bosszantja a másikat, mégis szükségük van egymásra.

„Ne feledkezzünk meg arról sem, hogy a karácsony az egyetlen kollektív ünnepünk, amikor kötelező ajándékot vásárolni. Ebből mindenki szeretne kiszakítani magának egy kicsit, és ez természetes” – tette hozzá.

A szakember szerint azért találjuk ennyire idegesítőnek a karácsonyi kampányokat, mert mifelénk még mindig a mennyiség, és nem a minőség dominál a cégek kommunikációjában, amelyek kreatív eszközök helyett „izommal” mennek neki az egésznek.

Azonban a legtöbb esetben, a nagy számok törvényének köszönhetően még így is megéri nekik, mert a célközönség ehhez van hozzászokva. Az idei évre vonatkozóan pedig arra számít, hogy a kialakuló energiaválság és gazdasági helyzet is éreztetni fogja a hatását valamekkora mértékben.

„Bár az óvatosság fogja jellemezni az idei karácsonyt, nem fognak jelentősen kevesebbet költeni az emberek sem a népszerűsítésre, sem a vásárlásra” – fejtette ki.