Ezért éri meg a cégeknek már ősszel reklámozni a karácsonyi kínálatot
A szakember szerint az óvatosság fogja jellemezni az idei ünnepeket, mégsem gondolná, hogy az emberek sokkal kevesebbet fognak költeni a népszerűsítésre, vagy az ajándékokra.
Mostanra már megszokottá vált, hogy a halloweeni dekorációk és nyalánkságok mellett a karácsonyi manók, rénszarvasok és angyalkák is megjelennek évről érvre, mintha a két ünnep szinte kéz a kézben járna, pedig jó néhány hét választja el őket egymástól a naptárban.
Ennek kapcsán B. Szabó Zsolt marketingszakember is elmondott néhány dolgot, aki úgy véli, több oka is van annak, hogy a romániai üzletek már idő előtt elkezdik az ünnepekre való készülődést.
Bár sokan idegesítőnek találják ezt a módszert, mégis hatékony, ugyanis a vásárlók emiatt azt érzik, hogy időben gondoskodni tudnak a karácsonyi ajándékokról, és az illető cég partner ebben – számolt be a Maszol.
A vásárlók az ünnepet várják, a vállalatok az üzletet
A másik oka ennek, hogy a cégek általában igyekeznek mielőbb beszerezni a karácsonyi kínálatot, s ezt jelezni is szeretnék, hogy bizony van miből válogatni. Ennek kapcsán a vásárlók az ünnepet várják, a vállalatok pedig az üzletet, s bár mindkét fél bosszantja a másikat, mégis szükségük van egymásra.
A szakember szerint azért találjuk ennyire idegesítőnek a karácsonyi kampányokat, mert mifelénk még mindig a mennyiség, és nem a minőség dominál a cégek kommunikációjában, amelyek kreatív eszközök helyett „izommal” mennek neki az egésznek.
Azonban a legtöbb esetben, a nagy számok törvényének köszönhetően még így is megéri nekik, mert a célközönség ehhez van hozzászokva. Az idei évre vonatkozóan pedig arra számít, hogy a kialakuló energiaválság és gazdasági helyzet is éreztetni fogja a hatását valamekkora mértékben.