Ételmentő akcióba kezd a Spar a Munch online platformmal karöltve
Először Budapesten, Szegeden és Hódmezővásárhelyen tesztelik az új rendszert, később azonban újabb üzletek is bekapcsolódnának a kezdeményezésbe.
A Spar közleménye alapján november 3-tól tesztelik az új, ételmentő akciójukat, mégpedig a Munch online platformmal karöltve, hogy a lehető legjobban visszaszorítsák az élelmiszerpazarlást, amely által a vevők kedvezményes áron juthatnak jó minőségű termékekhez.
Az akciót első körben Budapesten, Szegeden és Hódmezővásárhelyen indították el, egészen pontosan a XI. kerületben 10, Szegeden 9, Hódmezővásárhelyen pedig 2 egységnél, ám a tervek között az is szerepel, hogy a tesztidőszak után újabb üzletek is bekapcsolódnak a kezdeményezésbe.
Heiszler Gabriella, a Spar Magyarország elnök-ügyvezetője szerint a környezetről jelentős terhet vehetünk le azzal, ha ezeket az élelmiszereket nem dobjuk ki, hozzátéve, hogy a pazarlás sajnálatos módon globális jelenségnek számít.
Ugyanis a világon előállított összes élelmiszer egyharmada kárba vész vagy hulladékká válik, ami csak Európában évente majdnem 90 millió tonna feleslegesen kidobott élelmet jelent, mostantól azonban a boltlánc vásárlói is hatékonyan takarékoskodhatnak a Munch segítségével.
Jól kivitelezhető megoldás
Perepelica Kirill, a Munch társalapítója és kereskedelmi igazgatója azt is elmondta, hogy hazánkban már több mint 600 független és országos szinten jelen lévő üzlet csatlakozott az ételmentő platformjukhoz több mint 35 településről.
Állítása szerint a Spar csatlakozása azt bizonyítja, hogy ez egy jól kivitelezhető módszer még a legnagyobb élelmiszer-kiskereskedőknek is, ami valódi megoldást kínál a pazarlás visszaszorítására – számolt be a Napi.hu.
A Munch appon keresztül csomagolt és csomagolatlan kenyerek, pékáruk, sós- és édes finomságok, zöldségek, gyümölcsök, magvak, gyümölcslevek, tejtermékek, tészták, csomagolt szalámik, felvágottak, friss tojás, valamint további, hűtést nem igénylő termékek menthetők meg az eredeti ár akár harmadáért.