Lázasan keresik az alternatív fűtési megoldásokat a magyarok
A magyarok szemmel láthatóan napról napra egyre jobban aggódnak amiatt, hogy hogyan lesznek képesek kifizetni csillagászati szintekre emelkedő rezsiszámláikat, és lázasan keresik az alternatív megoldásokat a fűtésre.
A Mandiner arról írt, hogy mivel az emberek aggódnak a jelentősen megemelkedett gázszámlák miatt, alternatív megoldásokat igyekeznek keresni a fűtésre: az online áruházakban és az üzletekben is jelentősen növekedett az elektromos fűtőberendezések, például hősugárzók és radiátorok forgalma, melyekkel a gázfűtést tervezik kiváltani.
Az eMAG közleménye szerint „szeptemberben és október első három hetében kevesebben rendeltek az eMAG-tól hagyományos radiátorokat, mint tavaly ilyenkor, az elektromos fűtőeszközök eladásai ezzel szemben megsokszorozódtak”, hozzátéve, hogy a drágább és elegánsabb elektromos kandallók iránti kereslet megcsappant, a vásárlók ugyanis főként a komoly funkcionalitással rendelkező eszközöket keresik.
A lényeg, hogy elektromos legyen
Közleményük szerint már az energiaválság elején kirajzolódott a növekvő keresleti tendencia a fűtőeszközök iránt, de még a nyáron is, a legnagyobb kánikula ellenére is sikerült közel háromszoros forgalmat generálnia az eMAG online áruházának.
A növekvő keresletre való tekintettel a vállalat már szeptemberben kihelyezte a fűtéssel kapcsolatos termékeit az áruházakban.
A Makronóm kérdésére a Media Markt illetékes vezetője pedig arról számolt be, hogy a szeptember 1. és október 23. közötti időszakban pedig közel kétszer annyi fűtőeszközt értékesítettek, mint a tavalyi év azonos időszakában.
Kauba Zoltán, a Somogyi Elektronic Kft. kereskedelmi igazgatója szintén jelentős keresleti növekedésről számolt be a Makronómnak, közlése szerint ugyanis már júliusban elkezdődött az érdeklődés az elektromos fűtés iránt, és ez augusztusban és szeptemberben ez csak tovább fokozódott.