ACEA: jobb töltőhálózat nélkül nem lehet felpörgetni a villanyautók értékesítését
A szervezet több problémára is felhívta a figyelmet ennek kapcsán, ugyanis az Európai Parlamentben hamarosan az alternatív üzemanyagok infrastruktúrájának témája is szóba fog kerülni.
Az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) szerint nem csak az jelent gondot, hogy a legtöbb uniós országban nincs elég töltőállomás az elektromos autókhoz, de ezek túlnyomó többsége nem is tölti elég gyorsan a járművek akkumulátorát, amely a villanyautók terjedésének is gátat szabhat.
A szervezet épp az Európai Parlament szavazása előtt hívta fel a figyelmet erre a kettős problémára, amelynek témája az alternatív üzemanyagok infrastruktúrája lesz, így a szakértők több problémás adattal is szolgáltak erre vonatkozóan.
Ez alapján 6 olyan EU-tagállam van, amelyben átlagosan egy sincs, további 17-ben kevesebb mint öt van, illetve mindössze 5 olyan ország van, ahol tíz feletti a töltőállomások száma egy 100 kilométernyi útszakaszra vetítve.
Több különbség is van
A különbségekre vonatkozóan kiemelték, hogy míg Hollandiában átlagosan 1,5 kilométerenként találni töltőállomásokat, addig a nyolcszor nagyobb Lengyelországban ez az adat 150 kilométer, Magyarországon pedig 14 kilométer.
A töltési sebesség ugyanekkora gondot jelent, mivel a gyorstöltők (22 kW-nál nagyobb kapacitással) hiányoznak az utakról, s az EU összes töltőpontját tekintve csak minden 7. teljesíti ezt az elvárást – derül ki a szervezet beszámolójából.
Ám az ACEA szerint jobb töltőhálózat nélkül lehetetlenség meggyőzni az embereket arról, hogy az elkövetkezendő években váltsanak villanyautóra, holott a szén-dioxid-kibocsátás visszafogásához ez lenne az egyik legfontosabb lépés.