Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

ÉLŐ

Clouds
Budapest 21
Dollár
355,71 Ft
Euró
386,98 Ft
Font
451,92 Ft
Bitcoin
67,374 $

Áremelkedés: ezekről mondanak le leghamarabb a vásárlók

A költségek csökkentése érdekében inkább olcsóbb termékeket választanak, valamint kevesebbet költenek kikapcsolódásra és házhozszállításra.

...svg content...Fotó: Unsplash
Külföld

Koós Alexandra

Szerkesztő

Az EY által végzett, 18 ezer fő részvételével készült nemzetközi felmérés alapján kiderült, a termékek házhoz szállíttatása lehet az infláció egyik első áldozata, miközben egyre többen döntenek az olcsóbb, saját márkás árucikkek mellett.

László Roland, az EY üzleti tanácsadással foglalkozó területének vezetője elmondta, Magyarországon is egyre többen kezdtek spórolásba, hogy átvészeljék a szárnyaló infláció okozta pénzügyi nehézségeket. Soron kívül Záporok és zivatarok várhatók pünkösdhétfőn, néhol még jégeső is lehet

Ennek fényében a vevők nagyrésze figyelmet szentel annak, hogy ne pazaroljon élelmiszert (87 százalék) és energiát (85 százalék), minden harmadik (36 százalék) válaszadó pedig gyakrabban vásárolna használt termékeket.

Emellett az emberek közel kétharmada (64 százalék) már nem érzi úgy, hogy lépést kellene tartania a divattrendekkel, valamint még többen vannak azok (69 százalék), akik inkább a javítás mellett döntenek ahelyett, hogy lecseréljék az elromlott vagy meghibásodott tárgyaikat.

Még hangsúlyosabb adat, hogy világszerte tízből nyolc fogyasztó aggódik a jelenlegi pénzügyi helyzete miatt, sőt, a felmérésben résztvevők harmada attól tart, hogy a mindennapi betevőn kívül nem lesz pénzre semmi másra a későbbiekben – írta a 24.hu.

Emiatt a megkérdezettek közel fele úgy döntött, hogy a költségeik csökkentésének egyik lépéseként a bevált, márkás termékek helyett inkább olcsóbbat választanak, valamint kevesebbet költenek kikapcsolódásra (42 százalék) és házhozszállításra (35 százalék).