Az infláció miatt bezuhant a nem élelmiszer-termékek értékesítése, a Lidl komoly lépésre szánta el magát
A Lidl kénytelen levenni a polcról bizonyos termékeket, ugyanis az elszálló infláció miatt a vásárlók már nem engedhetik meg maguknak a tartós fogyasztási cikkeket.
A Napi az European Supermarket Magazine kiskereskedelmi szakportál nyomán arról számolt be, hogy a nem élelmiszer-termékek értékesítése a teljes forgalom 10 százaléka alá zuhant a diszkontlánc szinte minden piacán: a Lidl eredetileg 15 százalékos arányt tűzött ki maga elé e termékcsoport esetében, ám a kereslet látványos csökkenése, valamint a logisztikai problémák is akadályozták a cél elérését.
Mivel egyre kilátástalanabb a helyzet, a Lidl is komoly lépésre szánta el magát: visszavágják a nem élelmiszer jellegű termékek rendelését. Bennfentesek által kiszivárogtatott információk szerint elsősorban a 8000 forintnál drágább termékek értékesítése zuhant be jelentős mértékben.
A Lidl értelemszerűen azért akarta növelni e termékcsoport értékesítésének volumenét, mert a nem élelmiszer-termékek hozzák a második legjobb profitot, azonban hátránya is van: ezek a termékek igen sok helyet foglalnak a raktárakban.
A Lidl Denmark tavaly decemberben már látta a problémát, ezért úgy határoztak, hogy másképp próbálják fellendíteni a nem élelmiszer-termékek értékesítését: 2023-tól egy online üzletágat indítanak, ahol ezeket a termékeket fogják értékesíteni.