Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

A Ryanair vezére szerint búcsút inthetünk a 10 eurós repülőjegyeknek

Szerinte bizonyos, hogy évekre eltűnnek az igazán olcsó, akciós jegyek, úgy véli azonban, az emberek továbbra is gyakran szállnak majd repülőre, csak árérzékenyebbek lesznek.

...svg content...Fotó: Pixabay
Külföld

Czinder Tímea

Szerkesztő

Micheal O’Leary, a Ryanair vezérigazgatója a BBC-nek nyilatkozva elmondta, véget ért a 10 eurós jegyárak korszaka, a légitársaság átlagos viteldíja pedig a tavalyi 40 euróról a következő öt évben nagyjából 50 euróra emelkedik.

Az üzemanyagköltségek emelkedése – ami a repülőjegyek áremelkedését is okozza – a háztartások energiaszámláit is megnöveli, ettől függetlenül O’Leary úgy hiszi, hogy az emberek továbbra is gyakran szállnak majd repülőre, csak árérzékenyebbek lesznek. Soron kívül Változékony idő vár ránk pénteken, havas esőre is van kilátás

Ahogyan a repülőjegyek az elmúlt évtizedekben egyre olcsóbbá váltak, a járatok száma emelkedett, és egyre többen utaztak rövidebb időkre is külföldre az éves szabadságukon kívül. A Ryanair, az Easyjet, a Vueling és a Wizz Air versenyeztek azért, hogy a legkedvezőbb árú fapados szolgáltatás kínálják.

Mivel a kereskedelmi járatok felelősek a globális széndioxid-kibocsátás 2,4 százalékáért, nagy nyomás nehezedik az ágazatra, hogy csökkentse az éghajlatra gyakorolt káros hatását, beleértve a vasúti és közúti közlekedést népszerűsítő kampányokat is.

A Ryanair vezére elmondta, hogy a vállalat üzemanyag-hatékonyabb repülőgépekbe fektet be, a közúti szállítás és hajózás azonban a légi közlekedésnél nagyobb mértékben járul hozzá a széndioxid-kibocsátáshoz, szerinte ezért környezetvédelmi szempontból hatékonyabb lenne inkább a közúti közlekedést megreformálni, és elektromos járművekre váltani.

A járvány csillapodásával az emberek alig várták, hogy ismét repülőre szálljanak, az utazás iránt hirtelen fellendülő kereslet pedig fennakadásokat és járattörléseket okozott a reptereken, O’Leary szerint azonban a Ryanair a legtöbb légitársaságnál jobban kezelte a helyzetet, mivel „részben szerencsés, részben bátor” volt, és már tavaly novemberben megkezdte a légiutas-kísérők és pilóták toborzását és képzését.  

Elmondása szerint „nagyon csekély rokonszenvet” érez a repterek iránt, mondván, hónapokkal előre ismerik a menetrendet, és a repülőterek felelősségi körébe tartozó biztonsági személyzet kevesebb képzést igényel, mint a pilóták. Ettől függetlenül reméli, hogy jövő nyárra megoldódnak a problémák a brit reptereken, de a Brexit szerinte továbbra is kihívásokat jelenthet a személyzet toborzásakor.

Szijjártó Péter is nagyon aggódik: azonnal békét kell kötni

Szijjártó Péter magyar külügyminiszter szerint annyira súlyos már a helyzet Ukrajnában, hogy azonnal békét kell kötni.