Ezért éri még képben lenni az energiaosztály-jelölésekkel, hogy csökkenjen a rezsiszámla
Több szempontot is érdemes figyelembe venni háztartási készülékek vásárlása előtt, amely a jelenlegi körülmények között költséghatékonyabb döntés, mint kitartani egy régebbi termék mellett.
A Gorenje Magyaroroszág szerint tudatosabb háztartásigép-használatot eredményezhet lakossági szinten az energiavészhelyzet, ugyanis a jövőben kulcsfontosságú lehet, hogy milyen állapotban vannak az ilyen típusú gépeink.
Simon Anikó, a vállalat marketingvezetője elmondta, egy 15 éves vagy annál idősebb készülék akár meg is háromszorozhatja a fogyasztást, ezáltal sokkal költséghatékonyabb döntés lehet egy új termékbe való beruházás.
Majd hozzátette, minden esetben érdemes tisztában lenni a gépeket kategorizáló energiacímkék jelentésével, mivel más és más tulajdonságokkal rendelkeznek, azonban az eddigi tapasztalatok alapján ez még mindig gondot okoz a vásárlók egy részének.
A tavaly bevezetett új energiacímke-rendszer új kategóriákat hozott a boltokba, a változás pedig hozzájárult ahhoz, hogy a jelölések immár sokkal átláthatóbb skálán mutatják be a háztartási gépek fogyasztását.
A döntés fogadtatása pozitív volt, viszont az értelmezés már annál nehezebben ment, amelyet a Gorenje tavalyi kutatása is alátámasztott, miszerint minden ötödik vásárló bizonytalan abban, hogy mit jelentenek a jelölések.
Simon Anikó úgy gondolja, ennek hátterében az állhat, hogy sokan még mindig a megszokott rendszer alapján próbálják értelmezni az új energiaosztályokat, ami eléggé összezavarhatja a vásárlókat, így akár nem is az igényeiknek megfelelő terméket szerezhetik be.
Ez abban is megmutatkozhat, hogy például egy B jelölésű gépet közepesen takarékos energiafelhasználású készüléknek vélnek, holott az új rendszerben ez sokkal takarékosabb modellt jelölhet, mint a korábbi A+++ jelzés.
A mosógépek esetében az energiafogyasztás mellett érdemes az éves vízfogyasztásra, kapacitásra, illetve a centrifugálási hatékonyságra vonatkozóan is informálódni, ugyanis a cég szerint ezek tényezők elég sokat nyomnak a latban takarékosság szempontjából – írta a Napi.hu.
Az EIU elemzése alapján 2016 és 2020 között az Európai Unióban 71 százalékkal nőtt a fenntartható árukra vonatkozó Google-keresések száma, a Gorenje egyik tavalyi felmérése pedig arra is rávilágított, hogy az energiatakarékosság egyre nagyobb prioritást élvez a vevők körében.
Simon Anikó kiemelte, a magyar fogyasztók nagy része egyelőre ár alapján választ, a rezsiszámla csökkentése érdekében azonban hosszú távon sokkal jobban megéri, ha energiahatékony készülék mellett tesszük le a voksunkat.