Karácsony szerint ennyivel finanszírozza Budapest a tömegközlekedést, az állam nem tesz semmit
Budapest főpolgármestere ismét megszólalt a főváros közösségi közlekedésének ügyében.
Karácsony Gergely egyik kedvenc témája a napokban Budapest közlekedése, pontosabban az, hogy milyen nehéz finanszírozni azt, pláne úgy, hogy nem emelnek árat.
Vagyis csak azon bérletek esetében lesznek módosítások, amelyeket szerinte csak a turisták használnak, vagyis a 24 és 72 órás bérletek esetében.
A főpolgármester ismét elővette a témát, és azt írat a közösségi oldalán, hogy „a fővárosi Önkormányzat 8 év alatt 64 milliárd forinttal volt kénytelen növelni a közösségi közlekedés finanszírozásának támogatását, (…) eközben az állam a 8 év alatt 17 milliárd forinttal csökkentette azt”.
„Ráadásul a koronavírus-járvány miatt a menetdíj bevételek is csökkentek több, mint 20 milliárd forinttal, és ez sajnos azóta sem állt vissza, ezért ma már ott tartunk, hogy a budapesti közösségi közlekedés finanszírozását 62%-ban a főváros állja, ami európai szinten is egy kiugróan magas adat” – közölte.
Hozzátette, hogy „ehhez jön még az elszabadult infláció és az energiaárak (a buszokat nem lehet kedvezményes áron tankolni). És mi, írjon bármit is újra meg újra a propaganda média, ebben a szituációban sem emeljük a 2014 januárja óta érvényben lévő vonaljegyek és a bérletek árát”.
Kiemelte, hogy „olyan termékek ára fog változni, mint a leginkább turisták által használt 24 vagy 72 órás jegyek és a pótdíjak. Ezek egyébként a BKK által értékesített termékek 5%-át teszik ki. Tehát az emberek által 95%-ban vásárolt BKK termékek ára változatlan marad, mert hiszünk abban, hogy így működik egy zöld és szolidáris világváros”.