Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Gyakorlatilag szétesett az orosz logisztikai rendszer a nyugati szankciók miatt

Habár a Kreml minden módon próbálja bagatellizálni a nyugati szankciók hatását, Oroszországban ezt nem kevesen megérzik.

...svg content...Rendõrségi jármûvek az Aeroflot orosz légitársaság egyik Airbus A320-214 típusú utasszállító repülõgépe mellett a genfi nemzetközi repülõtéren 2016. október 13-án, miután bombafenyegetés miatt evakuálták a felszálláshoz készülõ légi jármû fedélzetén tartózkodó 115 utast. A 2381-es számú, Moszkvába induló járatról az után kísérték le az utasokat, hogy a repülõtér egyik jegypénztáránál egy férfi azt állította, hogy pokolgép van a fedélzeten. A férfit õrizetbe vették, a repülõgépet a svájci rendõrség tûzszerész alakulata vizsgálja. (MTI/EPA/Martial Trezzini)
Európa
Author image

Nagy Noel

Szerkesztő

Már május közepén arról beszélt az orosz közlekedésügyi miniszter, Vitalij Szaveljev, hogy a nyugati szankciók „szó szerint elpusztítottak minden logisztikát” Oroszországban – írta akkoriban az Interfax hírügynökség.

Ezt a nézetet pedig számtalan elemző és orosz tisztviselő osztja, ráadásul ezt a tények is meg tudják erősíteni. Putyin háborúja az autóipart sújtotta a legsúlyosabban, az importalkatrészek hiánya miatt konkrétan úgy döntöttek, hogy légzsákok vagy környezetvédelmi szűrők nélkül fognak autókat árulni. Soron kívül Változékony idő vár ránk pénteken, havas esőre is van kilátás

Mihail Blinkin, a High School of Economics közlekedésügyi szakértője ennek kapcsán felhívta a figyelmet, hogy hosszú idő után először csökkent kereslet az autók iránt Oroszországban – derült ki a Theins.ru hírportálon közzétett elemzésből.

Ennek nagymértékben az az oka, hogy az oroszoknak kifejezetten nem tetszik Putyin döntése az alacsonyabb autóstandardekről, mert ezzel kevésbé lett biztonságos a jármű, viszont az ára egyáltalán nem csökkent.

Mint az elemző kiemelte, hogy a légi közlekedési ágazat helyzete sem sokkal rózsásabb, már csak abból kiindulva, hogy az Aeroflotnak jelentősen ritkítania kellett a járatait, mert egyszerűen nincs elegendő repülőjük szolgálatra.

Nem csak a repülőhiány a gond azonban, hanem a kényelmi és biztonsági standardek is csökkentek, mely általánosan csökkentette az emberek repülés utáni vágyát – ennek pedig az okozója, hogy a szankciók miatt nem lehet úgy alkatrészeket szerezni.

Az orosz lakosok ráadásul jóval kevesebbet repülnek, mert csökkent a bérük értéke, ráadásul ami még aggasztóbb, hogy számos, az ország távoli részein lévő repterek úgy zárnak be, hogy közben semmi jele annak, hogy mikor nyithatnak újra, ha egyáltalán újranyithatnak.

Másik probléma az orosz gazdaság tekintetében, hogy számos orosz repülőpilóta elvesztette az állását, emiatt pedig külföldön keresnek munkát. Ez azonban egyáltalán nem egyszerű, mivel továbbra is van egy toxikus hangulat külföldön az oroszokkal szemben.

A vasúti közlekedés helyzete ennyire nem vészes, akkora ritkításokat sem kellett végrehajtani, viszont a szolgáltatás minősége jelentősen romlott, mert a szankciók miatt olyan alkatrészekhez nem férnek hozzá, amiket Oroszországban egyáltalán nem gyártanak.