Így dolgozik a magyar idehaza, ennyire trendi most a home office
Egyes területeken igen nyitottak a home office-ra, ami a pandémia ideje alatt minden eddiginél jobban elterjedt.
Minden harmadik irodai munkavállaló dolgozik teljes mértékben vagy részben otthonról, miközben a munkaadóknak csupán az ötöde engedi, hogy az alkalmazottak minden munkanapjukat home office-ban tölthessék – derül ki az Epson friss magyarországi felméréséből.
Megállapították azt is, nem csak az otthoni munka megítélésében van eltérés a két oldal megítélése között, de abban sincs egyetértés, mitől lesz jó a munkahely. A kutatásban részt vevő dolgozók 76 százaléka szinte minden nap bejár a munkahelyére, és ez a szám az elsősorban szellemi munkát végzők körében is magas, 64 százalék. A válaszadók 24 százaléka viszont alapvetően csak otthonról szokott dolgozni – ez a szellemi tevékenységet folytatóknál 36 százalék.
Ehhez képest munkaadói oldalon némi merevség figyelhető meg: abban, hogy a dolgozók akár minden munkanapon otthonról végezzék el a feladataikat, csak a vállalkozások ötöde, 19 százalék partner ebben. Átlagon felüli a nyitottság a mikrovállalkozásoknál és a nagyvállalatoknál, itt minden második (48 százalék) megkérdezett vállalkozás ad lehetőséget rendszeres home office-ra. Utóbbiak körében jelentős elmozdulás figyelhető meg, hiszen a pandémia előtt ezt csak minden harmadik cégnél engedélyezték.
A magyarországi üzleti döntéshozók zöme, 84 százaléka szerint a jó internet a hatékony irodai munka feltétele és a számítógép/laptop (81 százalék) megléte. A nyomtatókat (62 százalék), valamint a telefonokat (60 százalék) is az elengedhetetlen kellékek közé sorolja.
Teljesen máshogy látják a kérdést a munkavállalók. Az Epson felmérésében megkérdezettek közül minden második (46 százalék) szerint a munkahelyen végzett munka legnagyobb előnye a társaság, és csak minden harmadik (35 százalék) sorolta ide a bent elérhető irodatechnikai eszközöket, leginkább a nyomtatót és a szkennert.
(MTI)