Többet vásároltak a magyarok, az oka azonban drámai
A legfrissebb statisztikák szerint húsvétkor több terméket vásároltak, mint egy évvel ezelőtt.
Továbbra is „spájzolnak” a hazai vásárlók, az előrejelzéseket nézve pedig sajnos minden okuk megvan rá, hiszen a költségek növekedése miatt az üzletekben további áremelkedések várhatóak, aminek a végét továbbra sem lehet látni.
Pedig a másfél hónappal ezelőtti drágulás még „csupán” 15% körül mozgott, ami mostanra nagyjából 30%-ra nőtt, és ehhez várnak még további 15-20%-os emelkedést a következő időszakra – számolt be róla a napi.hu.
A probléma, hogy a jelenlegi drasztikus áremelkedés nem csupán az alapanyagok miatt tapasztalható, a boltok polcaira kerülve ugyanis további jelentős összegeket pakolnak rá a termékekre az egyre csak növekvő egyéb költségek (bérleti díjak, rezsi, bérek, árstop) miatt.
A kérdés pedig jelenleg az, hogy milyen termékeknél és milyen áraknál jön el az a pont, amikor a vásárló már nem képes tovább tolerálni ezt a folyamatosan gyűrűző és egymást felfelé húzó, folyamatos drágulást.
Ezt nézve egyértelművé válik, hogy az idei húsvét bevásárlásainak árumennyiség szempontjából mért 4%-os emelkedése nem a jólétet jelzi, mindinkább azt a törekvést, hogy az eltartható termékek esetén még az olcsóbb áron be tudják szerezni azokat.