Érdekes fordulat következett be a magyar áruházakban
Márciusban az online kiskereskedelem mérsékelte a teljes magyar kiskereskedelmi forgalmat, amely arra utal, hogy a vásárlók elkezdtek visszatérni a boltokba a karanténok után.
A KSH adatai szerint a csomagküldő és internetes kiskereskedelem márciusban visszafogta az összforgalom növekedését, valamint az e-kereskedelmi forgalom 2,1 százalékos mérséklődése azt is maga után vonta, hogy nélküle a kiskereskedelem éves alapon 31,3 százalékos növekedést produkált volna.
A 123 milliárd forintos webes forgalom egyáltalán nem számít kevésnek, bár az eddigi legnagyobb csúcsát tavaly decemberben érte el a szegmens, mégpedig 148 milliárddal, a március pedig az első olyan hónap volt a koronavírus hazai megjelenése óta, amikor a webáruházak nem érték el az egy évvel korábbi teljesítményüket.
A magyar kiskereskedelem a januári 4,1 és a februári 9,8 százalékos növekedés után márciusban 16,2 százalékkal bővült, amelyhez nagy valószínűséggel hozzájárulhatott a kormány választások előtti osztogatása is – számolt be a Napi.hu.
Az első tavaszi hónapban az élelmiszer-kategória javarészt nem is változott, azonban a nem élelmiszer-kereskedelem 29,7, míg az üzemanyag-kiskereskedelem 51,4 százalékkal emelkedett a bázisidőszakhoz képest.