Emiatt kell egyre többet várni a megrendelt taxira
A tapasztalatok alapján egyre többet kell várni a megrendelt taxira, amelyért a létszámhiány és az egyszerre 5-6 társaságtól fuvart rendelő utasok is felelőssé tehetők.
A koronavírus miatti forgalom-visszaesés, az üzemanyagárak és más költségek drasztikus emelkedése, valamint az árstop bevezetése is hozzájárult ahhoz, hogy az eltelt két évben rengetegen fordítottak hátat a taxizásnak, emellett számos diszpécsert is elbocsátottak a taxitársaságok.
A Budapest Közlekedési Központ (BKK) adatai szerint 2020 januárjában még nagyjából 6700 taxis működött Budapesten, amely 2022 januárjára 5000 alá csökkent, a május elsejei adatok pedig azt mutatják, 5102 szolgáltatásra jogosult taxi működik, amely közel 34 százalékos csökkenést jelent.
Csikós Tibor, egy helyi taxis elmondása alapján a szakmát hátra hagyók közül többen szegődtek el futárnak, buszsofőrnek vagy biztonsági őrnek, mert „túl nagy pofon volt nekik” a covid, emellett a belépési költségek is jelentősen emelkedtek azok számára, akik vissza akarnak térni – derül ki az RTL.hu beszámolójából.
Hozzátette, hogy a taxishiány valóban növelheti az utasok várakozási idejét, a megrendeléstől számítva akár 10 perccel is, ám jó néhány esetben inkább az a gond, hogy sokan egyszerre több cégtől rendelnek taxit, majd azt választják, amelyik a leghamarabb érkezik meg.
Szót ejtett arról is, miszerint a benzinárstop feloldása után nem szeretnének megint árat emelni, majd elmondta, a fővárosi önkormányzattal azt a megállapodást kötötték a taxis érdekvédők, hogy minden évben felülvizsgálják a tarifákat.