Használatarányos dugódíjat és a pesti alsó rakpart teljes autómentesítését sürgeti az LMP
A befolyt összeget a közösségi közlekedésre fordítanák, emellett egy egész városra kiterjedő forgalomcsillapítási terv készítését is javasolták.
Bakos Bernadett, a párt országgyűlési képviselője pénteki sajtótájékoztatóján elmondta, az LMP a dugódíj mielőbbi bevezetését és a pesti alsó rakpart teljes autómentesítését sürgeti, amelynek célja, hogy a főváros autóforgalmát csökkentsék.
Elmagyarázta, a használatarányos dugódíj értelmében ott és akkor kellene többet fizetni, amikor és ahol nagyobb a dugó és a légszennyezettség, a fizetendő összeg pedig az utazás helyétől, idejétől, a megtett út hosszától és az autó környezetvédelmi besorolásától függene.
Az így befolyt összeget a közösségi közlekedésre fordítanák, emellett egy egész városra kiterjedő forgalomcsillapítási terv készítését is javasolták.
A képviselő hangsúlyozta, Budapesten évente kétezer ember hal meg idő előtt a légszennyezettség miatt, így a szennyezés, a zaj és a stressz csökkentése érdekében „a várost át kell tervezni autóról emberre” – számolt be a 24.hu.
Hozzátette, a rakpart egy szakaszának lezárása előrelépés lenne az ügyben, ám ez csak félmegoldás, helyette teljes autómentességet szorgalmazott, hogy a gyalogosok, a kerékpárosok és a piknikezők vehessék igénybe az érintett területet.
Mindemellett nehezményezte, hogy a főpolgármester szerint a dugódíj nem időszerű, miközben annak bevezetése Karácsony Gergely választási programjában is szerepelt, majd kiemelte, „legalább egy hatástanulmány időszerű lenne”.