Idén nyáron jóval többe kerül a repülés, emiatt nem sok olcsó repjegyre számíthatunk
Többek között az olajársokk, az infláció és az elégtelen földi kiszolgálás nehezíti a légi fuvarozók helyzetét, ennek ellenére az iparág fellendülésére számítanak.
Bár a lezárások véget értek és az emberek utazásra vágynak, egyelőre mégsem tér vissza az olcsó repülőjegyek korszaka, ugyanis számos tényező járult hozzá ahhoz, hogy a légitársaságoknak jelentős mértékben kelljen emelniük az árakat.
Többek között az olajársokk, az infláció és az elégtelen földi kiszolgálás nehezíti a légi fuvarozók helyzetét, amely épp akkor következett be, amikor közel két év után a vásárlók tömegesen kezdtek megjelenni náluk.
A légitársaságok világszövetsége, az IATA arra számít, hogy a válság előtti szintre való visszatérés gyorsabb lesz, mint ahogy korábban gondolták, Willie Walsh, az IATA vezetője pedig azt mondta, az iparág már jövőre elérheti a 2019-es mértéket.
Hozzátette, ez azonban együtt fog járni az áremelkedéssel, különösen a repülőgép-üzemanyag drágulása miatt, ugyanis a kerozin két és félszer annyiba kerül, mint tavaly, ez pedig akár 60 százalékkal is növelheti a légitársaságok költségeit.
A Reuters beszámolójából kiderül, miszerint a magas olajár miatt a jegyek mintegy tíz százalékkal drágultak, ám Walsh szerint ez nem változtat azon, hogy jelenleg egy nagyon erős fellendülést látnak, amely még tovább fog erősödni a nyár folyamán.
Ezt a nézetet osztja a legtöbb légitársaság, azonban Walsh elhúzódó szűkös időszakot jósol az ázsiai-csendes-óceáni térségre vonatkozóan, ugyanis a Kínában bevezetett szigorú pandémiás zárlatok meggátolják a légi forgalom fellendülését – írta a Magyar Nemzet.
Ugyanakkor az utasoknak meredeken emelkedő jegyárakra kell felkészülniük a nyáron, amelynek hátterében az üzemanyag, valamint a különböző repüléssel kapcsolatos szolgáltatások árának erőteljes emelkedése áll, amelyet az ukrajnai háború is negatívan befolyásolt.