Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Nem csak az ár, a fenntarthatóság is fontos a magyar fogyasztók számára

A vásárlók 36 százaléka az árcédulán kívül a környezeti hatásokat is figyelembe veszi, mielőtt a kosárba helyezné a terméket.

...svg content...Fotó: lira_n4 / Twenty20
Belföld

Czinder Tímea

Szerkesztő

A Danone Magyarország Kft. reprezentatív felmérése arra mutatott rá, a fenntarthatóság egyre fontosabb szempont a vásárlások során, különösen a fiatalabb korosztályban; a 35 év alattiak majdnem fele veszi figyelembe a termék kiválasztásakor.

A környezetre gyakorolt hatás mellett sokak számára fontos az egészség védelme, illetve etikai szempontok is befolyásolhatják a vásárlási szokásokat, a válaszadók több mint ötöde ilyen okból hajlandó lenne csökkenteni a húsfogyasztását.   Soron kívül Máv: éjszaka helyreállhat a Déli pályaudvart érintő vonalak menetrendje

A megkérdezettek 94 százaléka vallotta, hogy nem követ olyan speciális étrendet, ami korlátozná az elfogyasztható hús mennyiségét, 88 százaléknál legalább heti egy-két alkalommal hús kerül az asztalra, növényi alapú terméket azonban csak 29 százalék fogyaszt heti rendszerességgel.

A válaszadók 28 százaléka mondta azt, hogy ha minden héten nem is, de ennél ritkábban növényi alapú termékeket is fogyaszt – derül ki a Magyar Mezőgazdaság cikkéből.

A közlemény szerint a Danone Magyarország Kft. megbízásából készült felmérést 500 fő bevonásával végezték 18 és 65 év közötti fogyasztók megkérdezésével, korra, nemre és régióra reprezentatívan.