Karantén ideje alatt rászoktak az ételfutárokra a magyarok
Korábban úgy gondolták, hogy a koronavírus-járvány enyhülésével ismét éttermekbe kezdenek el járni az emberek, végül az történt, hogy a korlátozások feloldásával kitartottak a kényelmesebb alternatíva mellett.
A Népszava megkereste a Wolt és a Foodpanda futárcégeket annak kapcsán, miként értékelik a jelenlegi helyzetüket. A vállalatok közölték, bővítették a termékpalettájukat, az éttermi ételek mellett már bolti élelmiszert, vegyi árut, állateledelt, játékot, virágot, kozmetikumot, sőt még koronavírustesztet is lehet tőlük rendelni.
Mindkét cég a forgalom folyamatos bővüléséről számolt be, bár konkrét adatokat nem árultak el. A Woltnál úgy látják, a fellendülés annak a fogyasztói elvárásnak a logikus következménye is, hogy a vásárlás minél kevesebb időt és energiát vegyen igénybe.
A futárok egyre gyakrabban szállítanak teljes nagybevásárlást házhoz, és előfordul, hogy kerékpárral képtelenek egyedül kivinni a csomagot. Lezárások idején még olyan éttermekből is szállítottak, ahol egy vacsora 40-50 ezer forintot kóstál, mostanra azonban maradtak az egyszerűbb ételeknél.
Az irodák újbóli kinyitása nem vetette vissza a hétköznap déli rendeléseket, csak most többnyire irodaházhoz viszik az ebédeket – írta a lap.
A Foodpanda 2020 eleje óta megnégyszerezte futárjai számát, ma országosan mintegy 4 ezer partnerük van, a Wolt 2019 óta megháromszorozta, ők 6 ezer futárral dolgoznak.
Közben mindkét vállalatnál megsokszorozódott a diszpécserek száma is. A Foodpandán keresztül 27 városban összesen 2500 üzletből lehet rendelni, a Wolt pedig 18 városban van jelen, de hogy hány üzletből szállítanak, nem közölték, csak annyit, hogy növekszik a számuk – olvasható a beszámolóban.