Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
361,59 Ft
Euró
389,35 Ft
Font
453,65 Ft
Bitcoin
63,804 $

Napenergiával, legénység nélkül szelte át az Atlanti-óceánt egy hajó

Először sikerült egy kizárólag zöld energiával működtetett, pilóta nélküli katamaránnal megtenni az Európa és Amerika közötti távot.

Mahi
Technológia

Kulcsár Péter

Szerkesztő

A tisztán napenergiával hajtott Mahi Two 2021 szeptemberében indult útnak Spanyolországból, és fél év elteltével, ebben a hónapban ért partot a Francia-Antillákon, Martinique-sziget egy homokos partján. Ember nem utazott rajta, a hajót automatizált rendszerek vezérelték – írta a Hajózás.hu portál.

A 4 méteres kompozit műanyag hajótestet egy Torqeedo Cruise 2.0 hajtotta, amihez Solbian napelemek termelték, és két 24 voltos akku tárolta az energiát. Az elective.com cikke szerint a hajó átlagosan 10-15 kilométer per órás sebességgel haladt, és közel 8 000 kilométert tett meg. Soron kívül Újabb női holttestre bukkant a rendőrség, most Miskolcon

A Mahi Two útjának első néhány hónapja során a hajó jól haladt viharban is. Amikor a felhős idő miatt a napelemei kevesebb áramot termelhettek, a hajó csökkentette a sebességét a gazdaságosabb energiafelhasználás érdekében.

Januárban az látszott a partra sugárzott adatokon, hogy a Mahi Two-n jelentősen megnőtt az áramfogyasztás. Azt feltételezték, hogy a hajó léket kapott és a beinduló a fenékvízszivattyú okolható a megnövekedett energiaigényért.

Amikor azután 700 mérföldnyire a tervezet céltól minden jel eltűnt, azt gondolták, hogy a Mahi Two elsüllyedhetett, viszont korántsem ez történt: két hónappal később partra futott a Francia-Antillákon, Martinique-sziget egy homokos partján.

Ultranagy felbontású agyi térkép segíthet megérteni az emberi öntudat rejtélyeit

A kutatók legfőbb célja az emberi tudatosságot lehetővé tevő mechanizmusok jobb megértése, valamint a kómában és vegetatív állapotban lévő emberek kezelésének fejlesztése.

Eldőlt, ki lesz az utolsó az NB1-ben

Véglegesen eldőlt, mely csapat lesz az utolsó az NB1, így már csak az a kérdés, hogy az Újpest vagy a Kisvárda követi őket az NB2-be.