Carsharing: Bécsben csökken a saját tulajdonú autók száma, Budapesten is erre számítanak
Egy kutatás szerint Budapesten az autómegosztás iránt érdeklődők száma kellően magas ahhoz, hogy a későbbiekben még tovább emelkedjen a felhasználók száma.
A Share Now autómegosztó és az Inspira Research közös, reprezentatív kutatásában 500 fő vett részt, akik Budapesten és az agglomerációban élnek, valamint jogosítvánnyal rendelkeznek.
Ez alapján kiderült, a 25 és 34 év közötti férfiak esetében a legnagyobb azok aránya, akik rendszeresen használják a fővárosi autómegosztó szolgáltatásokat, valamint a 35 és 49 év közötti nők vannak legtöbben, akik érdeklődnek a lehetőség iránt, de még nem próbálták.
Az autóhasználat fontos része a családok mindennapjainak, amely a háztartások többségénél a saját autót jelenti, szemben az egyre népszerűbbé váló megosztott autóhasználat mellett, ám egy érdekes mintázatot is felfedeztek ennek tekintetében.
Eszerint a pesti oldal kétkeresős, gyermektelen háztartásaira nagyobb arányban jellemző a gyakori, Budapest belső részeire koncentrálódó autózás, amelyek inkább rövid, napközbeni utakat jelentenek, viszont a budai háztartások esetén jellemzőbb, hogy hosszabb, városi utakat tesznek meg vagy ingáznak a munkahely és az iroda között.
Buday Bence, a Share Now Magyarország ügyvezető igazgatója elmondta, a bécsi ügyfeleik 44 százalékának már nincs saját autója, majd hozzátette, hasonló forgatókönyvre számít Budapest esetében is – derül ki a Portfolio cikkéből.
A fővárost célzó felmérésből azt is megállapították, hogy a carsharing iránt még csak érdeklődők között lényegesen, 6 százalékkal magasabb a több saját autóval rendelkező háztartások aránya a gyakori autómegosztó felhasználókhoz viszonyítva.
Ez arra utal, hogy a szolgáltatás fokozatosan képes lesz átvenni a második, majd később az első saját tulajdonú autó szerepét, amely az éghajlatváltozás, de még a koronavírus szempontjából is hatalmas előrelépés lenne.