Az Airbus hidrogénhajtómű tesztelését tervezi egy 2026-ban induló járatához
Az Airbus jelentette, hogy az évtized közepére hidrogénhajtóművet terveznek tesztelni, amelyhez egy módosított A380 típusú repülőgépet fognak felhasználni.
Kedden közölte az európai repülőgépgyártó cég, hogy a CFM hajtóműgyártóval közösen dolgoznak egy olyan tesztrepülőgépen, amely egy már használatban lévő hajtómű módosított változatát fogja tartalmazni, ennek pedig az a célja, hogy a légi közlekedés során alacsonyabb károsanyag-kibocsátást generáló üzemanyagot hozzanak létre.
A tesztrepüléseket 2026-ban indítják, a légitársaságok pedig abban bíznak, hogy csökkenteni tudják a szén-dioxid kibocsátásukat, amely a becslések szerint a világ teljes szén-dioxid szennyezésének több mint 2 százalékát teszi ki.
Egy hidrogénnel hajtott utasszállító repülő kifejlesztésén is dolgoznak, amely a várakozások szerint feltehetőleg 2035-ben teszi majd meg első útját. Ezzel szemben a rivális Boeing a fenntarthatóbb hajtóanyagokra összpontosít, amelyek jelenleg a repülőgép-üzemanyagok kevesebb mint 1 százalékát jelentik. Dave Calhoun vezérigazgató szerint a vállalatuk 2050 előtt nem számít hidrogénhajtású repülőgépek kifejlesztésére.
A CNBC cikkéből kiderül, hogy az ilyen típusú hajtóanyagok előállításának egyik legnagyobb kihívása, hogy a hidrogén tárolásához további eszközökre lenne szükség, amelyek a gépek súlyát növelik, ezzel pedig csökkentik a szállítható utasok vagy rakomány számát.
Az Airbus hozzátette, hogy azért választották a világ legnagyobb utasszállító repülőgépét, az A380-ast a terveik megvalósításához, mert abban volna elegendő hely a folyékony hidrogént tartalmazó tartályok és egyéb berendezések tárolására.