Eladásra kerül a világ legnagyobb tengerjáró hajója, mielőtt elfogyna az építtető pénze
A járvány súlyosan érintette a hajózási ágazatot, a világ legnagyobb körutazás-szervezője felszámolás miatt válik meg korszakalkotó megahajójától.
Számos potenciális vevő áll sorban a Genting Hong Kong Ltd. most épülő megahajójáért, a Global Dreamért, az üzletet azonban még nyárig nyélbe kell ütni, mielőtt elfogyna német hajóépítő társaság pénze.
Christopher Morgen, az átmeneti fizetésképtelenség miatt kinevezett adminisztrátor úgy nyilatkozott, a hajó eladását annak ellenére sem fogják elkapkodni, hogy befejezésre vár, a vállalat pedig likviditási gondokkal küszködik. A Global Dream mára jelentős számú érdeklődött vonzott, köztük olyanokat is, akik az üzemeltető Dream Cruisest is szeretnék megvásárolni.
A jelentések szerint a Global Dream eddig 1,8 milliárd dollárba került, a hitelezők pedig 1,6 milliárd dollárral finanszírozták az építést. Morgen nem árulta el, mennyibe kerülne a hajó befejezése, ugyanis azt szeretné, ha a vásárlók a hajó teljes értékére licitálnának, az IG Metall helyi részegének vezetője szerint viszont még 500-600 millió euró szükséges a hajó elkészüléséhez.
Mivel a Global Dream építése erősen finanszírozott, az eladás nem sokat javít a Genting Hong Kong pénzügyi gondjain. Az MV Werften hajógyár január eleji ideiglenes fizetésképtelensége kritikus fordulópont volt a világ legnagyobb körutazás-üzemeltetője számára, amely bírói segítséget kért eszközeinek védelmében, mikor napokkal később felszámolási kérelmet nyújtott be. A társaság 1,7 milliárd dolláros rekordveszteségről számolt be májusban, miután a járvány letarolta a hajózási ágazatot.
A cég jelenleg az MV Werften gyár és a Global Dream eladására koncentrál, és optimistán úgy véli, nyár előtt vevőt találhat, mielőtt elfogyna a megahajót építő wismari hajógyár pénze; ha ez megtörténik, nehezebb lesz a gyárban újraindítani a munkát – számolt be a Yahoo.
A 342 méteres, csaknem futballpálya hosszúságú, 9 500 utas befogadására képes vonalhajó a megahajók új korszakát jelenti, az üzemeltető Dream Cruises megvásárlása pedig belépést jelent az ázsiai tengerjáró hajók piacára. Morgen elárulta, a Genting Hong Kong nemrégiben lemondott elnöke, Lim Kok Thay milliárdos is hamar jelezte érdeklődését a hajó megvásárlása iránt.
A Genting Miamiban működő Crystal Cruises márkája múlt héten zárta be irodáját az Egyesült Államokban, miután két hajóját lefoglalták egy üzemanyag-beszállító keresete miatt, akinek 4,6 millió dollárral tartozik a társaság. A Genting Hong Kong közvetett, nem 100 százalékos tulajdonában álló Dream Cruises, amely szintén felszámolási kérelmet nyújtott be, továbbra is üzemelteti flottáját a régióban.