40 milliárd forintba fog kerülni az M0-s egyetlen kilométere
Habár első blikkre drágának tűnhet a kivitelezés, a projekt vezetője elmondta, miért is kerül ennyibe az építkezés lebonyolítása.
A Magyar Építők megkeresésére a Dömper Kft. projektvezetője, Zsilák-Makra Andŕas elmondta, a tervezési szakasz végén az M0 a távlati M10 Budapest-Kesztölc szakasz Üröm-Solymár között tervezett szakaszához csatlakozik külön szintben, mely körülbelül 4 km hosszú, 2×1 forgalmi sávos és jelen projekt részeként épülne ki.
„Az infrastruktúra fejlesztés során megtévesztő módon oly gyakran használt egységárak tekintetében, a kilométerek száma és a beruházás költségének hányadosa szinte egyáltalán nem meghatározó jellemző egy összetett projektre” – magyarázta.
Egy útépítés költségét olyan szakmai, műszaki tényezők befolyásolják, mint az út keresztmetszetének mérete, műtárgyak száma és jellege, a csomópontok száma vagy, hogy sík- vagy dombvidéki-e a vonalvezetés. Ebben a tekintetben az M0-s északi szakasza kiemelkedő beruházásnak számít – tette hozzá.
A szakember kiemelte, ma Magyarországon egy átlagos műszaki tartalmú gyorsforgalmi út megépítésének költsége kilométerenként 4 milliárd forint körül van.