Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

ÉLŐ

Clouds
Budapest 21

AKTUÁLIS

Dollár
353,81 Ft
Euró
384,49 Ft
Font
451,24 Ft
Bitcoin
68,604 $

A BKK FUTÁR új funkcióval bővült, mely megkönnyíti a budapesti utazást

A BKK FUTÁR alkalmazás egy olyan funkcióval bővült, mely nagyban megkönnyítheti az utasok életét.

...svg content...BKK
Belföld

Takács Petra

Szerkesztő

„Újabb hasznos funkcióval bővült a népszerű FUTÁR alkalmazás a BKK, a BFK és a MÁV együttműködésének eredményeként: mostantól a Budapest-bérlettel igénybe vehető vasúti járatok is megjelennek a felületen, így még könnyebben tervezhető az utazás Budapesten belül, valamint a főváros és az agglomerációs települések között”

– adta hírül Vitézy Dávid Facebook-oldalán.

A szakember kiemelte, habár bizonyos külső kerületekből még ma is versenyképes a vasút, a helyieknek ezentúl könnyebb lesz a kínálkozó alternatívák közül válogatni. Ezzel a fejlesztéssel a MÁV-Start járatait is lehetséges alternatívaként ajánlja fel a rendszer, így akik vonattal érkeznek a fővárosba, vagy Budapesten belül közlekednek így, gyorsabban, kevesebb átszállással érhetik el úti céljukat – tette hozzá. Soron kívül A TEK még nem fizetett az esztergomi robbantás áldozatát gyászoló családnak

A böngészőkben illetve az okos eszközök képernyőjén a BKK felszíni járművei, illetve a MÁV-HÉV szerelvényei mellett immár a vasúti szerelvények mozgását is nyomon lehet követni. Mindezzel a városon belüli vasúti utazás is könnyebbé válik, hiszen a Budapest-bérlettel többletköltség fizetése nélkül a közigazgatási határon belül is számos vonat vehető igénybe jelenleg is. Ez a kör pedig tovább bővül a jövőben a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiában foglalt beruházások megvalósulásakor, így például a Déli Körvasút megépítésével.

A Budapest Fejlesztési Központ kezdeményezésére augusztus vége óta a MÁV-HÉV járatai is megjelennek a FUTÁR felületén, most pedig a Budapesti Közlekedési Központ és a MÁV – szintén a BFK által kezdeményezett – együttműködése hozta meg gyümölcsét a vonatok adatainak hozzáadásával.

Ráadásul nemcsak a számozott elővárosi vasúti járatokat (például S60, Z30, G72) lehet figyelembe venni az utazás megtervezésénél, hanem azokat is, amelyek távolsági vagy éppen nemzetközi járatként közlekednek ugyan, de az agglomerációs forgalomban is utazhatunk velük. Ez a fejlesztés a budapestieknek és az agglomerációból munkába járóknak egyaránt komoly segítség lesz, továbbá hozzájárul ahhoz, hogy integrált legyen a fővárosban és térségében a közösségi közlekedés.