Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Valós tárgyakat szkennelhetünk be VR-szemüveggel a PS5 játékaiba

A Sony állítólag egy olyan szoftveres megoldáson dolgozik, melynek segítségével létező objektumokat emelhetünk át valós időben a konzol által megjelenített virtuális térbe.

...svg content...Sony
Konzol/Videójátékok
Author image

Kulcsár Péter

Szerkesztő
TÉMÁK

A japán videójáték-ipari óriás legújabb szabadalma egy olyan speciális háromdimenziós szkennerre irányul, ami képes a valós tárgyakat áthelyezni a virtuális valóságba – olvasható a Gamerant beszámolójában.

Eredetileg tavaly júniusban adták be a dokumentumokat a hivatalba, ám később arra kérték a Sony-t, lássák el több részlettel a szabadalmat, ezért került benyújtásra ismét a technológia, így könnyen lehet, hogy a konzolgyártónál komolyan gondolják az ötletet. Soron kívül Küszöbön az új gázszerződés Törökországgal – Szijjártó Isztambulban tárgyal

A szóban forgó leírásból megtudhattuk, hogy a 3D szkennerrel gyakorlatilag egybeolvaszthatjuk a virtuális világot a valós környezettel, ezáltal elhalványulhatnak a határok a két realitás között.

A felhasználók akár nagyobb méretekkel rendelkező tárgyakat is be tudnak majd emelni a virtuális realitásba, az egyetlen követelmény csupán az, hogy az objektumot 360 fokos szögben, minden irányból felmérjék a VR-headsettel.

Mivel egyelőre csak egy szabadalomról van szó, ezért a technológia implementálására még könnyen lehet, hogy éveket kell várnunk, bár jó jel, hogy a Sony szakemberei a háttérben gőzerővel dolgoznak, így az sem kizárt, hogy még erre a konzolgenerációra megjelenhet a nem mindennapi eljárás.