Valós tárgyakat szkennelhetünk be VR-szemüveggel a PS5 játékaiba
A Sony állítólag egy olyan szoftveres megoldáson dolgozik, melynek segítségével létező objektumokat emelhetünk át valós időben a konzol által megjelenített virtuális térbe.
A japán videójáték-ipari óriás legújabb szabadalma egy olyan speciális háromdimenziós szkennerre irányul, ami képes a valós tárgyakat áthelyezni a virtuális valóságba – olvasható a Gamerant beszámolójában.
Eredetileg tavaly júniusban adták be a dokumentumokat a hivatalba, ám később arra kérték a Sony-t, lássák el több részlettel a szabadalmat, ezért került benyújtásra ismét a technológia, így könnyen lehet, hogy a konzolgyártónál komolyan gondolják az ötletet.
A szóban forgó leírásból megtudhattuk, hogy a 3D szkennerrel gyakorlatilag egybeolvaszthatjuk a virtuális világot a valós környezettel, ezáltal elhalványulhatnak a határok a két realitás között.
A felhasználók akár nagyobb méretekkel rendelkező tárgyakat is be tudnak majd emelni a virtuális realitásba, az egyetlen követelmény csupán az, hogy az objektumot 360 fokos szögben, minden irányból felmérjék a VR-headsettel.
Mivel egyelőre csak egy szabadalomról van szó, ezért a technológia implementálására még könnyen lehet, hogy éveket kell várnunk, bár jó jel, hogy a Sony szakemberei a háttérben gőzerővel dolgoznak, így az sem kizárt, hogy még erre a konzolgenerációra megjelenhet a nem mindennapi eljárás.