Milliárdokért vásárolnak a magyarok szilveszteri virslit
Az abszolút kedvenc a sertésvirsli, és továbbra is a gyártói márkás készítmények népszerűek.
A szilveszter elképzelhetetlen virsli nélkül, így az év végéhez közeledve a virsliforgalom is megugrott az üzletekben. A Világgazdaság cikke szerint tavaly 5,5 milliárd forint értékben vásároltak virslit a magyar fogyasztók, ami 13 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Mennyiséget tekintve ez majdnem 4 ezer tonnát jelent.
A legnépszerűbbek a sertéshúsból készült termékek, ez teszi ki a teljes virsli eladások 57 százalékét, a vásárlók 22 százaléka baromfi-, 17 százaléka pedig pulykakészítménnyel tér haza a boltból – számolt be a Portfolio.
Márkás virslikre több, mint 3 milliárd forintot költöttek a magyar fogyasztók, ami a havi eladás 57 százalékának felel meg. Ez ugyan a Nielsen IQ adatai alapján 4 százalékponttal kevesebb, mint 2019 decemberében, a saját márkás termékek iránti kereslet azonban érezhetően erősödött.
Az értékbeli forgalom több, mint fele a 400-2500 négyzetméter alapterületű üzletekre koncentrálódott, negyedét pedig a 2500 négyzetméter alapterület feletti hipermarketek bonyolították. 2020 decemberében a vásárlók több, mint négyötöde az önkiszolgáló-pultokat választotta fizetéskor.
A Magyar Élelmiszerkönyv pontosan előírja a virsli megnevezés alatt árusított termékek minimális fehérje-, valamint maximális zsír-, víz- és sótartalmát. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium laboratóriuma idén is vizsgálat alá vetette a kategória húskészítményeit, az előírásoknak két termék nem felelt meg, ezek a továbbiakban nem árusíthatók virsliként.