Kulcsfontosságú Facebook-vezetőt csábított magához az Apple
Állítólag az Apple AR-headsetjének fejlesztésével kapcsolatos munkálatok fellendítése céljából hívták át a Meta cégcsoport munkatársát.
Az Apple a hírek szerint felvette a Meta AR-osztályának PR-vezetőjét, Andrea Schubertet, akinek az volt a feladata, hogy az Oculus révén meghatározó szereplővé léptesse elő Mark Zuckerbergék virtuális és kiterjesztett valósággal foglalkozó részlegét – olvasható Mark Gurman szakújságíró legutóbbi Power On hírlevelében.
Schubert a LinkedIn oldala szerint 2016 márciusa óta a Meta Reality labs kommunikációs igazgatójaként és az Oculus vezetőjeként tevékenykedett, ezt megelőzően pedig az OutCast PR-ügynökség igazgatója volt, amely a Facebookot és az Oculust is az ügyfelei között tartotta számon.
Az Apple potenciális AR-headsetjéről számos pletyka látott napvilágot, az egyik legutóbbi éppen azt taglalta, hogy az eszköz iPhone-on vagy Mac számítógépen keresztül működhet, míg más portálok arról cikkeztek, hogy egy önműködő, 8K felbontású kettős kijelzővel lesz ellátva a 3 000 dolláros kezdőáron kapható futurisztikus okosszemüveg.
Mark Gurman is megosztott néhány szaftos hírmorzsát, melyek alapján arra lehet következtetni, hogy a cupertinói techóriás korszkalkotó headsetje révén kiváló minőségben játszhatunk VR- és AR-game-ekkel, bár a megjelenésére még legalább egy évet várnunk kell.
Annak a ténye, hogy a vállalat elcsábította a virtuális és kiterjesztett valósággal kapcsolatos technológiák jelenlegi piacvezetőjének PR-szakemberét, arra utalhat, hogy a termek fejlesztése jó úton halad, így akár a 2022-es indulási dátum sem elképzelhetetlen.