Önjáró intelligens robotokkal helyettesítik az embereket egy amerikai repülőtéren
A fizikai távolságtartás és a járványügyi szabályok betartásának elősegítésére egy új, robotizált, reptéren belüli ételkiszállítási szolgáltatást vezettek be az Egyesült Államokban.
A jelenleg a Cincinnati/Northern Kentucky nemzetközi repülőtéren működő rendszer az Ottonomy robotikai cég által gyártott négykerekű autonóm Ottobotok flottáját foglalja magában.
A repülőtér B csarnokának területén utazók egy erre a célra kifejlesztett alkalmazás segítségével kezdhetik meg az ételek, italok vagy utazási termékek vásárlását a létesítmény más pontjain található, kiválasztott üzleteiben. A rendelés leadása után az adott üzlet munkatársai az egyik Ottobot rakterébe helyezik a termékeket, majd útnak indítják azt.
Miközben a robot keresztülhalad a repülőtéren, egy LiDAR-modult és más érzékelőket használ, hogy elkerülje az akadályokat, például az embereket, miközben az Ottonomy „kontextuális mobilitási navigációs” rendszerével nyomon követi, hogy hol tartózkodik a célpont a létesítményen belül.
Az alkalmazás megmutatja a vásárlónak, hogy az Ottobot éppen merre kolbászol a repülőtéren belül, és figyelmezteti, amint elérte a tartózkodási helyét, ezenfelül egy rendelésspecifikus QR-kódot is kap. Amikor a vevő ezt a kódot a robot leolvasójához tartja, a szerkezet válaszul feloldja és kinyitja a rakodótér fedelét, hogy átvehesse az árut.
A jelenlegi kézbesítési rendszert egy tavaly év végén ugyanezen a repülőtéren végrehajtott kísérleti projekt felhasználói visszajelzései alapján tervezték, amelyeket a későbbiekben igénybe vehetnek majd a rendszer további bővítése során.