Jól járt az Apple a chiphiánnyal, megnőttek az almás cég eladásai
Miközben világszerte jelentősen visszaesett az okostelefonok eladása, a drágább készülékekből sokkal többet vásároltak, amivel az Apple 19 százalékos erősödést ért el.
A Gartner adatai szerint a félvezetők akadozó ellátása miatt az okostelefonos piac 6,8 százalékkal mérséklődött, így a tavalyi harmadik negyedévben regisztrált 366,3 millió darab helyett egy évvel később már csak 342,3 millió darab készülék kelt el – adta hírül a hwsw.hu portál.
A gyártók főként az olcsóbb, szerényebb profittal kecsegtető mobiltelefonok kárára próbálták szinten tartani a drágább, csúcskategóriás eszközök előállítását. A stratégia legnagyobb vesztese a dél-koreai Samsung volt, melynek eladásai egy év alatt közel 15 százalékkal estek vissza, bár még így is 20,2 százalékos részesedéssel vezetik a ranglistát.
A kizárólag közép- és felsőkategóriás telefonokat kínáló Apple kifejezetten jól kezelte a kialakult helyzetet, bő 19 százalékkal növelte a leszállított darabszámot, ezáltalrészesedése 14,2 százalékra duzzadt, amivel az Apple feljött a második helyre, a Xiaomi elé.
Utóbbi gyártó stagnált, szinte pont annyi készüléket szállított le az idei harmadik negyedévben, mint egy évvel korábban, a gyengülő piacon azonban még így is nőtt a Xiaomi részesedése 13 százalékra – olvasható a lap beszámolójában.
A negyedik helyen álló, feltörekvő kínai gyártó, a vivo 21 százalékkal több készüléket adott el a tavalyi adatokhoz képest – ezzel 10,5 százalékkal emelkedett a piaci részesedése. Az ötödik helyen szintén egy kínai márka, az Oppo áll, amely 13 százalékkal tudta növelni eladásait, részesedését pedig ennek köszönhetően 9,8 százalékra.