Kína tovább korlátozza a kultúra szabadságát, ezúttal a celebeket célozták meg
A legújabb döntés elsősorban a kínai közösségi médiában sztárstátuszban lévőket és az online hirdetéseket érinti.
A „pozitív és egészséges internetes környezet megteremtésére” hivatkozva újabb korlátozásokat vezetett be a kínai kiberteret szabályozó hatóság, többek között szabályozni fogják a sztárok és celebek online jelenlétét – számolt be róla az Independent.
A kínai állam ugyanis úgy érzékelte, hogy kaotikussá vált a sztárkultúra és az értük való rajongás a társadalomban, ezért több lépést is tettek annak érdekében, hogy korlátozzák a celebek jelenlétét a kínai közkultúrában.
Ennek érdekében korlátozták a Weibo nevű közösségi médiafelületen a celebek elérhetőségét azzal, hogy levették a platform legnépszerűbb sztárjainak listáját. Az állam ezt azzal indokolta, hogy a gyermekekre nagyon rossz hatással van a celebkultúra a szórakoztatóiparban.
A döntést megelőzően számos véleménycikk jelent meg az állami médiában arról, hogy a közösségi médiaplatformok az online forgalmat veszik csak figyelembe, miközben a gyermekek érdekeivel és az egészséges fejlődésükkel egyáltalán nem törődnek.
A People’s Daily nevű kommunista napilap például azt javasolta, hogy az online platformoknak szigorúbb ellenőrzést kellene gyakorolni a tehetségkutatók és a „celebgyáros” műsorok felett, többek között felülvizsgálatokkal, kommentek és szavazások ellenőrzésével.
A Weibón pedig korábban volt egy „Sztár Erőrangsor Lista”, ahol a legnagyobb elérést generáló sztárok listáját vezették. Ezt éppen azért szedték le a cég indoklása szerint, mert „irracionális rajongást” váltott ki néhány rajongóból.
Szintén a People’s Daily közölte májusban azt a véleménycikket is, amelyben megjegyezték, hogy az „őrületbe kergetik az embereket a különböző sztárüldüző magatartások”, különösen azon fiatal rajongók körében, akik még maguknak nem tudnak pénzt keresni és éretlenek.
A lap akkor kijelentette, hogy a rajongók hajlandók időt, pénzt és energiát tölteni a kedvenc bálványukra, ami ugyan a saját döntésük, de sokak fejében a minél több elköltött pénz egyenlő volt azzal, hogy mennyire szeretik a kedvenc sztárjukat.