Úttörő módszerrel hosszabbítható meg a villanyautók akkumulátorának élettartama
Kifejlesztettek egy speciális, szilícium-karbidból álló technológiát, amelynek dizájnjából adódóan javítható az akkumulátorok hatásfoka és energiafogyasztása.
A Physical Status Solidi tudományos portálon megjelent tanulmányban a szilícium-karbid (SiC) unipoláris félvezetőkről írtak, amelyeket bár több helyen is alkalmaznak az elektronikai iparban, gyakran instabillá válnak, ezért a villanyautóknál még nem merték kipróbálni.
Japán mérnököknek éppen ezt a sebezhetőséget sikerült kiküszöbölniük, mégpedig egy alumíniumból készült telítőanyaggal, amit a SiC bipoláris diódái között kialakult hézagokba helyeztek, ezáltal nemcsak hogy megerősítették a vezetőképességet, hanem stabilizálták a rétegeket.
Egyszerűbben megfogalmazva arról van szó, hogy a szilícium-karbid révén növelhető az elektromos meghajtással működő járművek, mint például a villanyautók, villanykamionok és vonatok teljesítménye, miközben kevesebb energiára van szükségük ahhoz, hogy megtegyenek egy adott távolságot.
Gyakorlatban is tökéletesen funkcionálhatnak ezek a különleges szupravezetők, az viszont még kérdéses, hogy pénzügyi szempontból megéri-e őket beszerelni, hiszen az ominózus anyag előállítás meglehetősen költséges és munkaigényes folyamat.
A kutatók abban reménykednek, hogy a közeljövőben valamelyest csiszolhatnak a kiadásokon, ezáltal elérhetőbbé válhat az eljárás, így nem csupán a drágább elektromos járművekben, hanem a kommerciális tömegközlekedésben egyaránt használhatják majd.