A világ legnevesebb építészei renoválhatják a Nyugati pályaudvart
Az előzetes tervek szerint egészen a Városligetig zöldfolyosó épülhet, miközben a csarnok alatt vasúti mélyállomás, a pályaudvar mellett pedig új városrész létesülhet.
Fürjes Balázs a Facebook-oldalán közzétett bejegyzésében arról írt, óriási az érdeklődés a Nyugati pályaudvar és környezetének megújítására kiírt nyílt, nemzetközi építészeti tervpályázaton.
Ahogy a Budapest és fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár írta, a zsűrinek nem lesz könnyű dolga, hiszen harminchat – köztük több világhírű – építésziroda jelentkezett a feladatra a legkülönbözőbb országokból. Japán, Spanyolország, Litvánia, Svédország, Hollandia, Franciaország és Nagy-Britannia mellett 15 magyar iroda is rajthoz áll – tette hozzá.
„Az elmúlt 15 évben Európa nagy történelmi vasútállomásainak megújítását megtervező irodák szinte mind indulnak. A jelentkezők egy része olyan futó nagy európai, brit és ausztrál metró- és vasútfejlesztési projektekben is érintett, mint a Grand Paris Express (a metróhálózat kiterjesztése a francia főváros tágabb környékére), a Crossrail Londonban és környékén, vagy a Sydney-i metró új állomásainak tervezése. Referenciáik között ott az új bécsi, amszterdami, zürichi vagy éppen a rotterdami főpályaudvar. És London megújult ikonikus vasútállomásai is: a King’s Cross, a St. Pancras vagy éppen a London Bridge” – írta Fürjes Balázs.
Összesen 36 építésziroda és mérnöki konzorcium jelentkezhet a pályázatra, szakmai előszűrés után pedig 12 iroda közül választ majd az a zsűri, melynek elnöke Fürjes Balázs, míg a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója, Vitézy Dávid alelnökként segíti a munkát.