Robotokkal készítik elő az online megrendeléseket az egyik legnagyobb bevásárlóközpontnál
Újabb területen jelentek meg a robotok, ami bár a vállalat számára jó hír, a munkavállalók jövőjét könnyedén veszélybe sodorhatja.
A Business Insider számolt be róla, hogy az egyik legnagyobb kiskereskedelmi vállalatnak számító Wallmartnál immár robotok szedik össze és csomagolják a vásárlók által online megrendelt élelmiszert. A vállalat közlése szerint egyre több vásárló adja le megrendeléseit online, a robotok használata pedig lehetőséget biztosít számukra, hogy tartani tudják a lépést a felhasználói igényekkel.
A robotok nagy előnye ugyanis, hogy akár tízszer gyorsabban összeválogatják és csomagolják a megrendelt árut, mint az emberek, mindezt pedig nem kevesebb mint 4500 termékből teszik meg, vagyis könnyedén „átlátják” az egyébként összetett rendszert.
Egyetlen hátrányuk jelen pillanatban, hogy a friss termékek válogatását és csomagolását még nem képesek elvégezni, így ebben egyelőre emberi segítségre szorulnak, ám nem sokáig, ugyanis a cég tájékoztatása szerint már zajlanak a robotok funkciónak kiterjesztésére irányuló fejlesztések.
Mindez akár azt is jelentheti, hogy a humán erőforrás akár teljesen ki is szorulhat a területről, hiszen amennyiben a robotok az egyéb termékek mellett már a zöldség-gyümölcs kezelésére is képesek lesznek, emberi munkaerőre már maximum csak a kiszállításnál vagy az összekészített megrendelések átadásánál lesz szükség.