Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Hogyan tudott az IKEA még a koronavírus-járvány alatt is nyereséget termelni?

Az IKEA egy valódi sikertörténetet tudhat magáénak, és úgy tűnik, semmit sem veszítettek a lendületből, még a világjárvány közepette sem.

...svg content...Fotó: Flickr/Ian Muttoo
Belföld
Author image

Borbély Fanni

Szerkesztő

Ma az Ingka Csoport erőteljes, 37,4 milliárd eurós IKEA kiskereskedelmi forgalmat jelentett be a 2021-es üzleti évre vonatkozóan, ami 6,3 százalékos növekedést jelent a tavalyi évhez képest (35,2 milliárd euró a 2020-as pénzügyi évben). A járvány okozta kihívások ellenére a vállalat továbbra is azon dolgozik, hogy digitálisan és fizikailag is hozzáférhetőbbé, megfizethetőbbé és valóban fenntarthatóvá váljon annak érdekében, hogy jobban megfeleljen vásárlói igényeinek és álmainak.

A járvány korlátozásokkal és bezárásokkal nehezítette az amúgy is gyorsan változó kiskereskedelmi környezetet, ami miatt a vállalat még inkább sürgette a digitális átalakulást. Az áruházak átszervezése, hogy teljesítési egységként is működjenek, az IKEA.com megújítása, továbbá az IKEA alkalmazás bevezetése az online részesedés 18 százalékról 30 százalékra történő növekedéséhez vezetett. Soron kívül Orbán Viktor meghívja Izrael miniszterelnökét, aki ellen elfogatóparancsot adtak ki

„Nagy büszkeséggel gondolok vissza az elmúlt évre – vállalkozásként, vezetőként és emberként egyaránt fejlődtünk. Annak ellenére, hogy addig nem ismert körülmények között dolgoztunk, továbbra is hihetetlen elköteleződésről és vállalkozói készségről tettünk tanúbizonyságot, egyértelmű törekvéssel egy jobb IKEA létrehozására. Minden IKEA munkatárs részese ennek a sikernek, és mivel továbbra is kihívásokkal teli idők elé nézünk, fontos, hogy megőrizzük optimista és bátor hozzáállásunkat”

– mondta Jesper Brodin, az Ingka Csoport vezérigazgatója.

Az Ingka Csoport folytatja a bővítésbe és az innovációba fektetett munkáját, hogy több vásárló számára kínálhasson választási lehetőséget, mikor, hol és hogyan szeretne kapcsolatba lépni az IKEA-val. A vállalat megnyitotta első áruházát Szlovéniában és további 25 új IKEA helyszínt hozott létre, beleértve az úttörőnek számító zöld városi áruházakat Bécsben és Tokióban, valamint az IKEA Décorationt, a világ első városi áruházát, amely kizárólag kiegészítőket és dekorációt kínál.

Az áruházak intelligens megoldásokkal történő frissítése és a kiszolgálás javítása gyorsabb termékbeszerzéshez vezetett, miközben sok piacon a vásárlók már az IKEA alkalmazás segítségével szkennelhetik be az általuk kiválasztott termékeket, és gyorsabban fizethetnek a pénztárnál.

„Az elmúlt pénzügyi évben példátlan fennakadásokkal kellett szembenéznünk a kiskereskedelmi üzletágunkban – a járvány okozta lezárás miatt áruházaink közel 5 hétig zárva voltak. Vásárlóink számára az otthoni élet soha nem volt még ilyen fontos, és mi lekötelezettek és hálásak vagyunk, amiért vásárlóink folyamatos érdeklődést tanúsítottak az IKEA iránt.

A fennálló járványhelyzet komoly kihívásokat támasztott a rendelések teljesítésével szemben is, amit mi lehetőségnek tekintettük, hogy fellendítsük az e-kereskedelmi megoldásainkat – ez eredményezte az árbevételünk közel 20 százalékos online részesedését. Összességében sikerült növekednünk; előzetes pénzügyi eredményeink majdnem 12 százalékos növekedést mutatnak az elmúlt pénzügyi évhez képest”

– mondja David McCabe, az IKEA regionális ügyvezetője és fenntarthatósági vezetője.