Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Kevesebbet költhetünk az idei Black Friday alatt

Kevesebbet költhetünk az idei Black Friday alatt

Kevesebbet költhetünk az idei Black Friday alatt
Twenty20

A Reacty Digital és a LogiNet reprezentatív kutatásából megtudhattuk, mennyire nyitottak a magyarok a Black Friday akciók iránt.

A 18-79 éves magyarok 96 százaléka már hallott a Black Friday akciókról, egyharmaduk pedig 2020-ban vásárolt is valamilyen terméket üzletben és/vagy online webshopban.

A cikk a videó után folytatódik

A felmérésből kiderült, minden haramadik vásárlót ért tavaly csalódás egy megvásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, melynek oka legfőképpen az volt, hogy ugyanazt a terméket később vagy más ülzetben hasonló áron találták meg, így átverésnek érezték a kedvezményt – olvasható a Reacty Digital üzletfejlesztési igazgatójának prezentációjában

A csalódottak bő harmada kapott legalább egy esetben sérült árut, szűk ötödük a termék vagy szolgáltatás minőségével nem volt megelégedve, hatoduk pedig a kiszolgálásra vagy ügyfélszolgálatra panaszkodott.

A 2020-as Black Friday során a vásárlók harmada tapasztalta, hogy egy vagy több csomagja késve érkezett meg, több mint 50 százalékuk pedig arra panaszkodott, hogy a kiválasztott terméket nem tudta megvásárolni, mert csak korlátozott számban hirdették meg.

2021-ben a 18-79 évesek fele vásárolna valamilyen formában a Black Friday akció keretein belül offline és online módon is. A csak online vásárlást tervezők száma valamelyest csökkent tavaly óta, aminek az okai a szállítási költség növekedése és a korábbi negatív tapasztalatok lehetnek.

Idén ruhából és szórakoztató elektronikai cikkekből fogyhat a legtöbb, míg az egészséggel kapcsolatos termékekből sokkal kevesebbet vehetnek a magyarok, az utóbbiak népszerűsége ugyanis 5 százalékos csökkenést mutatott.

Nagyjából minden ötödik Black Friday vásárló barkács és kert kategóriában tervez vásárolni, ezen felül a háztartási- és vegyiáruk, illetve a háztartási kis- és nagygépek iránti vásárlási szándék is jelentősen megnőhet.

A vásárlásra szánt összeg valamelyest csökkent a 2020-as Balck Friday időszakhoz képest 40 ezer forintról 34 ezer forintra – ennek az lehet az oka, hogy év közben folyamatosabb volt a vásárlás és az online rendelés, illetve kevesebb szabadon elkölthető jövedelm áll az emberek rendelkezésére.