Gendersemleges gyerekjátékok árusítása kezdődhet meg Kaliforniában
A demokrata vezetésű Kalifornia lesz az első állam az USA-ban, ahol a genderelmélet a marketingben is kulcsszerepet kaphat.
Az új jogszabály támogatói úgy gondolják, az árucikkek kék és rózsaszín színekkel való reklámozása rákényszeríti a gyerekeket arra, hogy alkalmazkodjanak a gendersztereotípiákhoz, ezért változtatni fognak rajta – írja az Axios.
A republikánusok élesen kritizálják a törvényt, mondván a kormány túllépte a hatáskörét, ám ennek ellenére is 2024-ben életbe léphet a rendelet, melynek értelmében a ruhákat leszámítva a gyerekeknek szánt árucikkeket (játékokat és gyermekgondozási termékeket) gendersemleges övezetben kell kiállítani olyan boltokban, melyek 500 vagy több munkavállalót foglalkoztatnak.
Akik megszegik a törvényt, először 250 dolláros, majd később 500 dolláros pénzbírságot kaphatnak. Demokrata döntéshozók szerint ideje volt véget vetni a gyerekek megbélyegzésének, és megmondani nekik, milyen színt kedveljenek.
Nem ez lesz az első furcsa változás Kaliforniában, a Target üzletlánc például már 2015-ben bejelentette, megválik a néhány feleslegesnek ítélt, nemeket jelölő jelképtől a termékein.